Consiliul de Supervizare al Volkswagen AG ia în calcul renunțarea la închiderea marilor fabrici din Germania, se arată într-un raport al revistei Manager Magazin, deși încă nu s-a ajuns la un acord final, transmite Reuters.
Membrii Board-ului au discutat oprirea producției la fabrica din Dresa (unde lucrează 300 de persoane) și vânzarea uzinei din Osnabrueck, care are aproape 2.300 de angajați, a informat revista germană, citând o serie de participanți la întâlnirea din noiembrie, arată Agerpres.
Un potențial cumpărător pentru unitatea din Osnabrueck, unde capacitatea de utilizare este de doar 30%, nu a fost găsit.
Încă nu s-a luat o decizie finală și există divergențe între oficialii VW, familiile Piech și Porsche, cei mai mari acționari ai Volkswagen, având o abordare mai dură, iar toate părțile vor o soluție până la sfârșitul lui decembrie, susține Manager Magazin.
CITEȘTE ȘI Schimbări importante în conducerea Mercedes. Activitățile din China, preluate de fostul șef de strategiePurtătorii de cuvânt de la Volkswagen și de la vehiculul de investiții al familiilor Porsche și Piech nu au dorit să facă comentarii.
Separat, presa din Belgia a anunțat că Audi, marca premium a Volkswagen AG, a decis să oprească în 28 februarie producția de vehicule electrice la fabrica din Bruxelles.
Recent, presa din Belgia susține că producătorul chinez de vehicule electrice Nio era interesat de această unitate.
CITEȘTE ȘI VIDEO Google și Samsung se aliază și vor lansa căști de realitate virtualăLa fabrica Audi de lângă Bruxelles sunt aproximativ 3.000 de angajați care produc SUV-ul Q8 e-tron din 2022.
Audi ia în considerare de ceva timp închiderea acestei unități și a efectuat în ultimele luni consultări cu comitetul de întreprindere și sindicatele, conform legislației din Belgia.
Vânzările SUV-ului Q8 e-tron sunt în declin, iar șefii Audi susțin că fabrica are costuri logistice ridicate deoarece în zonă sunt puțini furnizori, iar amplasarea fabricii face expansiunea dificilă.
CITEȘTE ȘI OFICIAL Două ministere dispar din viitorul GuvernȘi Volkswagen este în mijlocul unei crize profunde și a respins posibilitatea producției unui nou model la Bruxelles.
Producătorii auto se confruntă cu vânzări slabe ale EV, astfel încât firme ca Mercedes-Benz Group AG își regândesc planurile. Regiunile cheie, inclusiv Germania, cea mai mare piață auto europeană, au eliminat sau au redus subvențiile pentru EV, sporind presiunile asupra liderilor pieței, afectați și de concurența din China.
Angajații Volkswagen au transmis anterior conducerii companiei un ultimatum pentru a ajunge la un compromis, avertizând că riscă greve de amploare fără precedent în 2025 dacă nu sunt respectate cerințele sindicatelor, transmite Reuters.
Protestele vin în contextul negocierilor tensionate care au debutat în septembrie, privind reducerile salariale și posibilele închideri de uzine.
CITEȘTE ȘI Presa germană despre șeful Dacia, "indispensabila vacă de muls": Așa conduce Denis Le Vot Dacia către succesMii de lucrători de la nouă fabrici Volkswagen din Germania, aflate sub amenințarea închiderii, au declanșat greve de avertisment, iar peste 38.000 de angajați au participat la un marș de amploare în Wolfsburg, unde se află sediul central al companiei.
Sindicatul IG Metall a avertizat că aceste greve, de patru ore fiecare, ar putea escalada în acțiuni de protest de 24 de ore sau chiar pe termen nedeterminat, dacă managementul nu face concesii semnificative.
Reducerea costurilor și cerințele sindicale
Volkswagen argumentează că este necesar să reducă capacitatea și costurile salariale, din cauza scăderii cererii de automobile în Europa și a concurenței crescute din partea producătorilor asiatici, cum ar fi BYD din China.
Negociatorul șef al companiei, Arne Meiswinkel, a declarat că propunerile sindicatelor nu sunt sustenabile și că este nevoie de soluții alternative pentru uzinele din Germania.
CEO-ul Oliver Blume a apărat deciziile companiei, susținând că VW trebuie să se adapteze rapid unui mediu economic în schimbare, dar liderii sindicali acuză distrugerea încrederii și deteriorarea brandului VW.
"Muncitorii sunt foarte furioși, iar responsabilitatea pentru declinul prețului acțiunilor și situația actuală revine conducerii," a declarat Thorsten Groeger, negociatorul șef al IG Metall.
CITEȘTE ȘI FOTO Lucid Gravity: startul producției pentru un SUV electric cu un preț incredibil pentru o autonomie de 700 kmImpactul grevelor și contextul politic
Protestele de săptămâna trecută au costat Volkswagen aproape 40.000 de euro pe minut, potrivit unor surse din interiorul companiei. În plus, câteva sute de mașini nu au fost produse la uzina din Wolfsburg.
Situația complică peisajul economic al Germaniei, marcat de incertitudini politice și de alegerile anticipate. Cancelarul Olaf Scholz a avertizat conducerea VW să evite închiderile de fabrici, într-un context deja tensionat pentru industria auto europeană.
Acțiunile Volkswagen au scăzut cu aproape 25% în acest an, având printre cele mai slabe performanțe dintre acțiunile producătorilor auto europeni.