Fostul CEO al Nissan, reacție virulentă pentru fuziunea cu Honda: Va fi victima unui "carnagiu"!

Fostul CEO al Nissan, reacție virulentă pentru fuziunea cu Honda: Va fi victima unui "carnagiu"!
scris ieri, 16:17

Nissan va fi victima ”unui carnagiu” de reducere a costurilor dacă se va alătura grupului japonez Honda, este mesajul virulent al fostului CEO al Nissan Carlos Ghosn, conform CNBC.

”Cred, fără nicio îndoială, că Honda va fi pe scaunul șoferului, ceea ce este foarte trist de văzut după ce am condus Nissan timp de 19 ani [și] am adus Nissan în prim-planul industriei, pentru a vedea că vor fi victima unui carnagiu, pentru că există o dublare totală între Nissan și Honda”, a declarat fostul director executiv, arată Hotnews.

Urmărește-ne și pe Google News
ULTIMA ORĂ Un avion de pasageri Azerbaijan Airlines s-a prăbușit în Kazahstan CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Un avion de pasageri Azerbaijan Airlines s-a prăbușit în Kazahstan

Ghosn, care a condus la un moment dat trei producători de automobile ca parte a alianței Nissan-Renault-Mitsubishi, locuiește în Liban după ce a fost arestat în Japonia în noiembrie 2018 și a fugit de judecată sub acuzația de infracțiuni financiare. El neagă conduita greșită.

”Practic nu există nicio complementaritate aici, ceea ce înseamnă că, dacă vor să facă sinergie, va fi, poate, prin reducerea costurilor, duplicarea planului, duplicarea tehnologiei și știm exact cine va plăti prețul. Va fi partenerul minor, va fi Nissan”, a spus Ghosn.

Nissan a avut complementarități mai mari cu grupul francez Renault, a spus Ghosn, făcând referire la un parteneriat de lungă durată care a fost în mare parte desfăcut.

Fuziunea Honda-Nissan, anunțul anului în domeniul auto

Speculațiile despre o potențială fuziune Honda și Nissan au început la începutul acestei luni, iar cele două companii au confirmat luni începerea oficială a discuțiilor privind o integrare a afacerilor, în timpul unei conferințe de presă.

FOTO Compania aeriană Bees Airlines, proaspăt lansată în România, indicată că renunță la toate zborurile comerciale regulate. Mesaj nuanțat pe o platformă străină CITEȘTE ȘI FOTO Compania aeriană Bees Airlines, proaspăt lansată în România, indicată că renunță la toate zborurile comerciale regulate. Mesaj nuanțat pe o platformă străină

Conform propunerilor actuale, o companie holding ar acționa ca societate-mamă a ambelor firme și ar fi listată la Bursa de Valori din Tokyo.

Honda – care are o capitalizare bursieră de aproximativ patru ori mai mare decât cea a Nissan – va nominaliza majoritatea membrilor consiliului de administrație ai noii entități.

Partenerul strategic al Nissan, Mitsubishi, este, de asemenea, implicat în discuții pentru a se alătura grupului.

TAROM a lansat oferta de Crăciun CITEȘTE ȘI TAROM a lansat oferta de Crăciun

Un grup Nissan-Honda de 54 de miliarde de dolari ar depăși grupul Hyundai din Coreea de Sud, pentru a deveni al treilea mare producător de automobile din lume în funcție de vânzările de vehicule, după Toyota și Volkswagen.

Grupul integrat ar reprezenta, de asemenea, un reper în consolidarea industriei auto, care a fost de mult timp așteptat atât în ​​Japonia, cât și în întreaga lume, deoarece companiile încearcă să suporte costurile de dezvoltare ale vehiculelor electrice și ale tehnologiei de conducere autonomă.

Carlos Ghosn: Nissan este în panică

Directorii Honda și Nissan au subliniat luni că o companie combinată va fi capabilă să împărtășească informațiile și resursele necesare pentru a concura în tranziția EV și pentru a oferi economii de scară, sporind profitul operațional la 3 trilioane de yeni (19,1 miliarde de dolari), pe termen lung.

ULTIMA ORĂ Se scumpește călătoria cu metroul CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Se scumpește călătoria cu metroul

Nissan se angajează în fuziunea ambițioasă și în același timp întreprinde o restructurare profundă, pe care a anunțat-o în noiembrie, care va reduce capacitatea globală de producție cu o cincime și va reduce 9.000 de locuri de muncă.

CEO-ul Honda, Toshihiro Mibe, a recunoscut luni că unii acționari ar putea simți că compania pe care o conduce va sprijini Nissan, aflat în dificultate, ca parte a acordului, dar a subliniat că discuțiile de integrare a afacerii ”nu vor ajunge la bun sfârșit” dacă cei doi producători auto nu reușesc să reziste singuri.

Cu toate acestea, Ghosn a declarat pentru CNBC că planul de fuziune sugerează că ”Nissan este în panică, caută pe cineva care să-i salveze din situație, deoarece nu sunt capabili să genereze singuri soluția”.

ULTIMA ORĂ FOTO Tarifele de referință RCA vor crește pentru toți șoferii din România CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ FOTO Tarifele de referință RCA vor crește pentru toți șoferii din România

El și-a exprimat ”îndoielile mari” că schimbarea de la Nissan va avea succes, fără a oferi detalii.

Kei Okamura, vicepreședinte senior și manager de portofoliu la Neuberger Berman, a spus la rândul său că detaliile planului de fuziune trebuie încă rezolvate.

Renault este principalul acționar afectat de viitoarea fuziune dintre Nissan și Honda, iar anunțul făcut de cele două companii i-a determinat pe francezi să ia o decizie. Ultimii doi ani au însemnat negocieri intense pentru ca Renault să nu mai aibă o poziție de forță în board-ul Nissan și în Adunarea Generală a Acționarilor.

Renault a anunțat că a luat act de anunțul făcut de Nissan și Honda, privind planul de fuziune pe care l-au înglobat într-un memorandum de înțelegere. Conform calendarului, cele două ar trebui să înceapă procesul de integrare a celor două companii în primăvara lui 2025 și să-l finalizeze în august 2026.

Wizz Air lansează oferte la unele zboruri din România CITEȘTE ȘI Wizz Air lansează oferte la unele zboruri din România

Dar pentru a ajunge la o astfel de decizie, în care Renault să nu se poată opune, Nissan i-a determinat pe cei de la Renault să semneze un acord prin care acceptă să-și reducă drepturile de vot la 15% și să înceapă să vândă restul de acțiuni până la 43,4%.

Nimic nu anunța la acel moment planurile Nissan și Honda și doar Carlos Ghosn a intuit corect, în vara acestui an, că este vorba, de fapt, despre „o preluare mascată” a Nissan făcută de Honda. Acest lucru este ușor vizibil într-un detaliu al anunțului: pozițiile de președinte și CEO al viitoarei companii care va reuni Nissan și Honda vor fi desemnate de acționarii Honda.

VIDEO Un pod din Brazilia s-a prăbușit. Un camion-cisternă care transporta acid sulfuric a ajuns în apă CITEȘTE ȘI VIDEO Un pod din Brazilia s-a prăbușit. Un camion-cisternă care transporta acid sulfuric a ajuns în apă

Ce spune însă Renault în acest moment: „Renault Group ia la cunoștință de anunțul făcut astăzi de Nissan și Honda, care este într-un stadiu incipient”. Dar nuanțele merg mai departe. „Ca principal acționar al Nissan, Renault Group va lua în considerare toate opțiunile bazate pe interesul prioritar al Grupului și al acționarilor săi”, subliniază compania franceză, care pare că nu mai este atât de flexibilă și deschisă la deciziile partenerilor de la Nissan.

Constructorul francez, care a fost la un pas de a prelua prin fuziune Nissan, mai spune însă ceva: „Renault Group va continua să-și execute strategia și să pună în practică proiectele care creează valoare pentru Grup, incluzând proiecte deja lansate în cadrul Alianței”. Această mențiune face referire atât la proiectele comune, cât și la acordurile prin care Renault va produce în uzinele sale din Europa două modele electrice pentru Nissan, pe baza platformelor electrice dezvoltate în comun.

Relația dintre Renault și Nissan s-a răcit aproape complet după arestarea lui Carlos Ghosn, în urmă cu exact cinci ani, ulterior Alianț Renault – Nissan – Mitsubishi fiind repozinionată mai degrabă ca un parteneriat echilibrat între doi jucători din industria auto și în niciun caz ca între două companii care au un schimb reciproc de acțiuni.

Ostilitatea din cadrul Nissan vizavi de Renault a avut la origine exact intențiile lui Carlos Ghosn, susținut din spate de acționarii francezilor, de preluare prin fuziune a Nissan. Cel mai probabil, potrivit informațiilor din presa vremii, statul japonez s-a opus și a susținut încă de atunci o fuziune cu alți constructori japonezi, mai degrabă decât una cu Renault.

OFICIAL Nissan și Honda confirmă zvonurile și anunță o fuziune în 2025. Honda va deține funcțiile de președinte și CEO. Apare al treilea mare grup auto mondial CITEȘTE ȘI OFICIAL Nissan și Honda confirmă zvonurile și anunță o fuziune în 2025. Honda va deține funcțiile de președinte și CEO. Apare al treilea mare grup auto mondial

În acest an, Renault a vândut, în virtutea acordului semnat cu Nissan, mai multe pachete de acțiuni care i-au diminuat participația la 40,9%, din care 23,9% sunt acțiuni exercitate prin intermediul NATIXIS SA, care acționează ca trust în numele Renault, și 17% acțiuni directe, care poartă și drepturi de vot. Renault și-a asumat obligația de a vinde pachetul transferat NATIXIS și de a-și reduce pachetul de acțiuni directe la 15%. Schimbarea adusă de fuziunea dintre Nissan și Honda ar putea să scoată Renault de sub efectele acordului anterior.

Ce este cert este însă faptul că Renault va rămâne acționar al viitoarei companii japoneze ce se va crea prin integrarea Nissan și Honda, dacă francezii nu se vor decide să vândă acțiunile deținute. De asemenea, este pur și simplu incert cuantumul de acțiuni pe care acționarii Nissan le vor primi în momentul fuziunii, deoarece acordul stabilește că raportul de echivalare va fi calculat în urma unor evaluări de tip due dilligence. Este însă sigur că, dacă nimic nu se va întâmpla în așa fel încât să schimbe planurile japonezilor, Renault va devenit peste noapte acționar al Honda, fără să miște un deget.

Donald Trump amenință că va recâștiga controlul asupra Canalului Panama: „Această escrocherie va înceta imediat” CITEȘTE ȘI Donald Trump amenință că va recâștiga controlul asupra Canalului Panama: „Această escrocherie va înceta imediat”

Procesul de integrare pe care îl propun Nissan și Honda, care au semnat deja un document în acest sens, presupune înființarea unui holding, care să controleze ambii constructori auto. Holdingul va fi înființat prin transferul de acțiuni, în funcție de rezultatele fiecărui acționar. Acțiunile noii companii vor fi listate la bursă începând din 2026. Din momentul listării, cele două companii vor deveni filiale deținute în totalitate de noua companie și vor fi radiate de pe bursă.

Calendarul de integrare prevede semnarea acordului definitiv în luna iunie 2025, ședința AGA pentru aprobare a transferului de acțiuni în aprilie 2026 și scoaterea de pe bursă a vechilor acțiuni Nissan și Honda, în august 2026, dată la care ar urma să intre în vigoare transferul de acțiuni.

Raportul de acțiuni în viitorul holding va fi stabilit pe baza evaluărilor celor două companii la data acordului definitiv.

Acordul menționează că Honda va deține o majoritate în structura de management, precum și funcțiile de președinte și CEO.

viewscnt
Afla mai multe despre
renault nissan
nissan honda
renault honda