Vânzările modelului Dacia Sandero au scăzut în luna martie, în Europa, pe o piață care a înregistrat un avans ușor, principalul efect fiind acela că modelul mărcii românești a fost depășit pentru prima dată în acest an de un automobil concurent direct în segmentul B, conform adatelor analizate de Profit.ro.
Dacia Sandero n-a mai fost în luna martie cel mai vândut automobil în Europa, ci doar al doilea, pentru că vânzările sale au scăzut cu 6 procente față de nivelul de anul trecut, la un nivel de 23.291 unități.
Ca urmare, modelul produs în Maroc și, parțial, în România, a fost depășit de unul dintre principalii competitori din segmentul hatchback-urilor de clasă B, Peugeot 208, care a revenit accelerat în vânzări, după ce în ultimele luni fusese surclasat de Renault Clio și alte modele din segment.

Cu un total de 24.235 unități vândute și o creștere de 6,46%, modelul 208, care are și o versiune electrică, a urcat temporar pe primul loc al vânzărilor, după cum reiese din cifrele preliminare Data Force, analizate de Profit.ro.
Pe locul al treilea în martie s-a aflat Nissan Qashqai, o apariție mai puțin așteptată, având în vedere că modelul japonezilor nu mai urcase de mult timp atât de sus în clasamentul vânzărilor europene. SUV-ul Nissan a vândut 22.015 unități, în scădere cu 5,21%.
Pe următoarele locuri în clasament s-au situat Renault Clio, 21.803 unități, un nivel aproximativ similar cu cel din urmă cu un an, VW T-Roc, cel mai vândut SUV din Europa, și VW Golf, cândva lider absolut al pieței auto din Europa, care a înregistrat o scădere de 18 procente, după ce în lunile anterioare amenința Sandero la prima poziție.
VW Tiguan completează prezența mărcii germane între primele cele mai vândute mașini europene, fiind urmat de Opel Corsa și, surprinzător, de Ford Puma, care revine în Top 10, cu 18.686 unități vândute și o creștere ușoară, de un procent.

În schimb, Duster scade mult, până pe locul 16, cu un volum de 16.264 vehicule vândute, în creștere cu 14 procente față de vânzările din 2024. Și Jogger s-a confruntat cu o scădere în martie, de 5 procente, volumul vândut fiind de 7.200 de unități.
La final de trimestru, Dacia Sandero rămâne cel mai vândut automobil din Europa, având un volum de 66.596 de unități vândute, chiar dacă vânzările sale au un declin de 5,5 procente.
Peugeot 208 a urcat pe locul al doilea, cu 53.702 unități, bazându-se pe un volum constant al vânzărilor, și a depășit VW Golf, care are o scădere de peste 14 procente, cu 53.702 unități vândute.
Renault Clio, VW Tiguan și VW T-Roc sunt următoarele clasate în topul trimestrial, iar Duster reușește să se menținăîn top 10, cu 47.000 de unități și un avans de 14,4%.