Dacia Germania a fost premiată de publicația Automobilwoche, specializată în informații din industria auto, pentru gradul ridicat de loialitate al clienților pe care marca îi are în această țară. Dacia și-a păstrat locul 1, pe care s-a clasat și anul trecut, însă pe locul al doilea s-a produs o schimbare, relevă datele analizate de Profit.ro.
Dacia are în Germania cei mai fideli clienți, potrivit studiului realizat de organizația Data Force împreună cu Automobilwoche. Rezultatele studiului confirmă pentru al doilea an consecutiv procentul mare al clienților Dacia care aleg aceeași marcă și la vânzarea mașinii anterioare.

Thilo Schmidt, Managing Director al Dacia Germania, a primit Premiul Car Loyalty Award 2025, pentru cel mai mare procent de clienți fideli, cu un scor care s-a îmbunătățit de anul trecut cu 0,6 puncte procentuale, ajungând la 79,9%. Asta înseamnă că opt proprietari de mașini Dacia au spus că următoarea lor mașină pe care o vor cumpăra va fi tot Dacia.
Studiul folosește datele oficiale preluate de la KBA, autoritatea care se ocupă cu înmatricularea vehiculelor, pe baza cărora examinează comportamentul de cumpărare al proprietarilor.

Pe locul al doilea în clasamentul fidelității clienților s-a situat în 2025 Toyota, cu un procent apropiat, 72,6%, după o creștere mare, de 8,9 puncte procentuale, marca japoneză depășind astfel Tesla, care a coborât, cu 72,2% clienți fideli, pe locul 3.
De remarcat că media pieței germane de automobile este de 59,9%, asta însemnând că sunt foarte multe branduri auto care au procente foarte mici de loialitate manifestate de clienții acestor mărci.
„Cei care reușesc să păstreze majoritatea clienților – într-un mediu de piață în care clienții își pun la îndoială loialitatea față de o marcă mult mai frecvent, conștient sau inconștient – și, în același timp, sunt capabili să atragă mulți cumpărători noi, vor fi răsplătiți cu creșterea cotelor de piață”, explică directorul general al Dataforce, Marc Odinius, importanța loialității în creșterea unui brand.

Anul trecut, Dacia a reușit să-și majoreze vânzările cu 4,1%, pe cea mai mare piață auto din Europa, Germania, într-un mediu extrem de concurențial, dominat de mărcile grupului VW, care au o popularitate uriașă, și de cele ale mărcilor premium germane, Audi, BMW și Mercedes-Benz.
Unul dintre fenomenele pe care le-au sesizat specialiștii Data Force este cel legat de „inspirația” pe care le-o insuflă Dacia clienților unor modele care nu mai sunt în fabricație, prin care îi determină să cumpere noile modele din gamă, mai scumpe.

Printre mărcile care anul trecut înregistrau procente mari ale loialității clienților, dar care s-au confruntat cu scăderi mari în acest an, de până la 20 de puncte procentuale, se numără SEAT și Smart.
Cifrele ridicate ale procentajului clienților fideli se regăsesc într-o mare măsură și la modelele mărcilor. La Dacia, cele mai mari valori sunt înregistrate pentru Sandero, în categoria mașinilor mici, și la Duster, în categoria SUV-urilor compacte. În segmentul compact, lider este BMW Seria 1, iar în clasa medie, lider este BMW Serie 4.
BMW a obținut și un rezultat de top. Compania din München este în frunte în clasa compactă (Seria 1), clasa medie (Seria 4) și monovolumele (Seria 2 Active Tourer) și, cu o loialitate față de marcă de 69 la sută, pur și simplu ratează grupul câștigătorilor. Ceea ce este deosebit de izbitor este că BMW îi lasă mult în urmă pe rivalii săi Mercedes (58 la sută) și Audi (54 la sută).

Celălalt model produs în România, Ford Puma, se bucură de asemenea de o relație foarte bună cu proprietarii, pentru că a reușit să urce pe primul loc în clasamentul SUV-urilor mici, din punct de vedere al fidelității. De asemenea, modelul produs la Craiova reușește să atragă 38% dintre foștii deținători de Fiesta, iar raportul susține că doar 11% dintre cei care au un model Puma vor să schimbe modelul pe viitor.
În ceea ce privește mărcile care au cea mai mare rată de cucerire de noi clienți, anul acesta lider a fost Fiat, care reușește să ajungă la 83% clienți noi, depășind Tesla și Cupra, în condițiile în care rata medie de cucerire a tuturor mărcilor este de 51,5%. Nu mai puțin de 17% din noii clienți Fiat au provenit de la foștii proprietari de mașini VW, o evoluție surprinzătoare, pentru mulți.

Brandul cel mai popular al Germaniei, VW, a primit la rândul lui un premiu care este cu siguranță unul mai mult decât de consolare. Este vorba despre loialitatea pe segmentul electric, unde brandul german a depășit Tesla.
În materie de sistem de propulsie, avem date foarte interesante: a scăzut gradul de loialitate pentru vehiculele electrice față de anul trecut, dar a rămas foarte ridicat, 67%, apropiat de cel pentru motoarele pe benzină, care este de 75%. Analiștii Data Force susțin că loialitatea este chiar mai mare în rândul tinerilor (18 – 34 de ani), ceea ce pune în pericol interesul pentru propulsia electrică în anii următori. Cel mai mic nivel este remarcat la procentul hibridelor plug-in, de numai 24%, asta însemnând că trei sferturi dintre cei care au avut un PHEV nu mai vor să cumpere unul.