Dacia a început să vândă mașini în China? Câteva mii de Spring apar în statisticile de pe piața chineză, fără o explicație logică

Auto/Transporturi   
Dacia a început să vândă mașini în China? Câteva mii de Spring apar în statisticile de pe piața chineză, fără o explicație logică

Statisticile oficiale privind vânzările de automobile din China au început să afișeze de câteva luni marca Dacia, cu volume din ce în ce mai mari. La finalul anului 2024, Dacia avea deja câteva mii de autoturisme vândute pe cea mai mare și dificilă piață auto din lume, relevă datele analizate de Profit.ro.

Multe mărci din Europa au încercat să intre pe piața din China, dar puține sunt cele care au reușit cu adevărat. Dacă brandurile premium, în special cele germane, au avut și continuă să facă profituri mari în China, mărcile de volum s-au lovit de un obstacol puternic, cel al costurilor și, implicit al prețurilor, având de concurat cu tot mai puternicii constructori chinezi.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Start pentru primul șantier al Autostrăzii Unirii - A8, cel mai nou șantier la nivel de autostradă al României CITEȘTE ȘI VIDEO Start pentru primul șantier al Autostrăzii Unirii - A8, cel mai nou șantier la nivel de autostradă al României

Acesta este motivul pentru care mărci populare în Europa și alte regiuni, precum Skoda, Citroen, Peugeot, au ratat intrarea cu succes și au rămas undeva în coada clasamentului vânzărilor.

În acest context destul de complicat, în care preferințele consumatorilor locali sunt foarte diferite de cele ale europenilor, apariția mărcii Dacia în China poate fi privită ca o curiozitate.

După cum se știe, modelul Spring este produs de Dongfeng, într-o uzină care face parte din parteneriatul eGT, în care au fost asociați Dongfeng, Renault și Nissan și au mai rămas doar chinezii și japonezii, după ce francezii s-au retras. Fabrica produce printr-un contract comercial mașinile Dacia pe care le exportă către Europa.

FOTO Undă verde - România construiește noi poduri peste Prut CITEȘTE ȘI FOTO Undă verde - România construiește noi poduri peste Prut

Apariția mașinilor Dacia Spring în statisticile privind înmatriculările arată însă că parteneriatul eGT a început să vândă mașinile electrice ale mărcii românești pe piața locală.

Nu este însă foarte clar care este sistemul de vânzări prin care mașinile Dacia Spring ajung la clienții din China, prin rețelele Dongfeng, care a vândut în anii trecuți propriile versiuni ale acestui model, sau direct, printr-un sistem online.

Reprezentanții Dacia, solicitați de Profit.ro, nu au putut să ofere o explicație privind modalitatea prin care mașinile Dacia Spring apar ca vândute în China, având în vedere că marca românească nu distribuie și nu vinde automobile în această țară.

FOTO & VIDEO Volvo prelungește viața modelelor cu combustie, dar nu se lasă și lansează un nou automobil complet electric, care are sub capotă cel mai avansat computer CITEȘTE ȘI FOTO & VIDEO Volvo prelungește viața modelelor cu combustie, dar nu se lasă și lansează un nou automobil complet electric, care are sub capotă cel mai avansat computer

După cum arată statisticile analizate de Profit.ro, vânzările au început în luna septembrie, cu câteva exemplare, și au continuat în octombrie cu un volum de 5.028 de unități, și în decembrie, cu 2.343 unități.

În total, Dacia Spring are 7.442 unități vândute în anul 2024. Vânzările Dacia din China figurează în dreptul companiei eGT, uzina care le și produce, în care Dongfeng este acționar majoritar.

Una dintre posibilele explicații este cea în care mașinile care apar în statistici să fie cele pe care fabrica eGT controlată de Dongfeng le produce și, apoi, le vinde către o entitate care, la rândul ei, le exportă. În acest fel, prin facturarea lor locală, mașinile apar la prima vânzare în China.

Cu sau fără legătură cu această explicație, ar putea fi vorba totodată despre un mecanism prin care mașinile Dacia reușesc să obțină tarife vamale mai mici la importul în Europa, știut fiind faptul că tarifele aplicate de UE diferă de la o companie la alta.

FOTO BMW confirmă startul producției, în acest an, la doar câțiva kilometri de România, a viitorului iX3. În uzină lucrează deja 2.000 de persoane, dar încă se mai fac angajări CITEȘTE ȘI FOTO BMW confirmă startul producției, în acest an, la doar câțiva kilometri de România, a viitorului iX3. În uzină lucrează deja 2.000 de persoane, dar încă se mai fac angajări

Cifrele analizate de Profit.ro nu sunt impresionante pentru o piață care a vândut peste 31 de milioaane de autovehicule în 2024 și are volume de peste două milioane de vehicule lunar. Însă, în comparație cu alte mărci europene, cifrele înregistrate de modelul electric Spring sunt relevante. În luna decembrie, de exemplu, Peugeot a vândut 2.545 de unități, Land Rover, dor 1.988, Skoda – 1.950 unități, Citroen – 1.685, Chevrolet – 1.707 unități.

Piața din China este caracterizată în prezent prin ascensiunea puternică a mărcilor vândute de marile companii BYD, SAIC, Geely, secondate de mărcile occidentale VW, Tesla, de japonezii de la Toyota și Honda.

VIDEO Atac în Franța. Macron anunță un act de terorism CITEȘTE ȘI VIDEO Atac în Franța. Macron anunță un act de terorism

Preferințele chinezilor se îndreaptă către modelele electrice sau PHEV, cu foarte multă tehnologie de ultimă generație și un design din ce în ce mai spectaculos. Există însă pe piața chineză și segmentul de clienți cu venituri mici și foarte mici, care sunt nevoiți să cumpere mașini second-hand sau modele noi, extrem de ieftine, pe care doar un producători local le poate dezvolta.

În acest segment de piață, apariția Dacia Spring poate fi o soluție destinată celor care sunt interesați că cumpere o mașină electrică nouă la un preț foarte mic.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia spring
dacia china
vanzari auto china