Cum sunt vândute mașinile electrice second-hand: Dacia Spring - valoare reziduală foarte bună, VW ID.3 pierde 50% din preț. Oferta pentru cel mai scump Tesla Model Y

Cum sunt vândute mașinile electrice second-hand: Dacia Spring - valoare reziduală foarte bună, VW ID.3 pierde 50% din preț. Oferta pentru cel mai scump Tesla Model Y
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 25 aug 2024

S-a tot vorbit despre mașinile electrice din toate punctele de vedere - că sunt scumpe, că se degradează bateria, că nu ai unde să le încarci. Unele dintre critici sunt reale, altele doar legende. Despre prețurile de pe piața de second-hand s-a vorbit însă mai puțin, pentru că frânarea bruscă a pieței de electrice a adus și o scădere mare a interesului pentru revânzare. O analiză Profit.ro a câtorva modele de mașini electrice pe site-urile de anunțuri arată că există o tendință evidentă de pierdere a valorii de revânzare, comparativ cu mașinile cu combustie.

Cu cât este mai ieftină o mașină, cu atât devalorizarea după 3 sau după 5 ani este mai redusă. Există și excepții, în special pentru mașinile premium și mai ales de lux. Automobilele cu baterii au fost considerate încă de la început un fel de mașini premium, atât prin prisma prețurilor, cât și prin cea a tehnologiilor de la bord. Ulterior, evoluția pieței de mașini electrice a schimbat destul de mult raportul dintre cerere și ofertă, astfel că putem cumpăra astăzi autoturisme electrice cu prețuri mai mici decât găsești mașini cu combustie din același an, la puteri și echipamente comparabile.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Primul Tesla Cybertruck militar, cu tot cu mitralieră. Lider controversat exultă și vorbește de un cadou de la Elon Musk CITEȘTE ȘI VIDEO Primul Tesla Cybertruck militar, cu tot cu mitralieră. Lider controversat exultă și vorbește de un cadou de la Elon Musk
Evenimente

24 septembrie - Eveniment News.ro – ROINVEST - Ediția a V-a. Parteneri: ACUE, ARB, CEC Bank, ROCA, TeraPlast
30 septembrie - Eveniment Profit.ro e-commerce – Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a. Parteneri: ARB, CEC Bank, ContentSpeed
7 octombrie - Eveniment Profit Energy.forum - Ediția a VIII-al Parteneri: ACUE, Raiffeisen Bank
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania. Parteneri: ARB, CEC Bank, Garanti BBVA, Raiffeisen Bank, Philip Morris Romania

Pe cel mai cunoscut site de anunțuri second-hand, mobile.de, Dacia Spring are prețuri care sfidează piața de automobile noi, din acest moment. Cu prețuri care ajung la 23.000 de euro sau chiar 26.000 de euro, pentru un Spring din 2021, cu 12 - 16.000 km, în echiparea Business (sub care s-a vândut în Germania), modelul electric de la Dacia se apropie și chiar depășește prețul unui Citroen e-C3 nou, chiar dacă specificațiile dinamice și de autonomie sunt mult mai mici.

În același timp, pe site-ul respectiv poți cumpăra mașini Spring aproape noi (10 km), cu 15.200 de euro, în echiparea Extreme, ori cu 12.900 de euro, la 3.800 km, din 2022.

VIDEO&FOTO Umbrărescu a început trasarea marcajelor rutiere pe un lot la autostrada Buzău - Focșani. \ CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Umbrărescu a început trasarea marcajelor rutiere pe un lot la autostrada Buzău - Focșani. "În ritmul actual, circulația și pe acest lot va fi deschisă anul acesta!"

Cele mai ieftine mașini Dacia Spring, disponibile pe site-ul amintit costă 8.900 de euro, 61.000 km, producție decembrie 2021 (anunț postat din România), sau 9480 euro, cu 11.000 km, producție 2021 (anunț din Germania). În segmentul de preț 9.000 – 10.000 de euro sunt câteva anunțuri, nu multe, la fel și în segmentul 10.000 – 11.000 de euro. Cele mai multe vehicule disponibile pentru vânzare au prețuri peste 15.000 de euro, cu câteva sute de mașini (din aproximativ 1000 de anunțuri) și în intervalul 11.000 – 15.000 de euro.

Pe același site, mașinile Renault ZOE sunt mult mai multe (aproximativ 2.800 de anunțuri), dar prețurile lor încep de la 3.300 de euro și depășesc 30.000 de euro pentru versiunile ZE50, echipate cu baterie mare și motor de 100 kW.

VIDEO&FOTO Undă verde de la Bruxelles - Nokian Tyres, care a plecat din Rusia alegând România, primește ajutor de stat pentru mega-investiția de la Oradea: Va fi o premieră la nivel mondial! CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Undă verde de la Bruxelles - Nokian Tyres, care a plecat din Rusia alegând România, primește ajutor de stat pentru mega-investiția de la Oradea: Va fi o premieră la nivel mondial!

Surprinzător sau nu, anunțurile pentru vânzarea de mașini Tesla Model Y sunt mult mai puține (400 de anunțuri), iar prețurile se apropie de valorile pe care marca le afișează pe propriul site, pentru un automobil nou. Cel mai scump Tesla Model Y se vinde cu 50.980 euro, având 18.500 km, fiind produs în 2022.

Anunțul este postat de dealer, așa cum sunt cele mai multe dintre anunțuri. Cel mai întâlnit interval de preț este 40.000 – 50.000 de euro, însă există destul mașini disponibile la prețuri sub 40.000 de euro. Niciuna nu este mai ieftină de 30.000 de euro, cea mai ieftină având un preț afișa de 33.990 euro, cu 31.800 km, mașină de dealer din Germania.

Pe o șosea de 50 de kilometri din Italia există o regulă ce amintește de dictatura din România. Când pot circula mașinile cu numere pare CITEȘTE ȘI Pe o șosea de 50 de kilometri din Italia există o regulă ce amintește de dictatura din România. Când pot circula mașinile cu numere pare

Una dintre vedetele pieței de mașini electrice din Europa, MG4, se găsește de asemenea pe site-ul german mobile.de, cu peste 800 de anunțuri. Chiar dacă cea mai ieftină mașină poate fi cumpărată cu 9.500 de euro (are unele avarii ale caroseriei), prețurile pentru mașinile în stare bună sunt peste 12 – 13 mii de euro, o mică parte, apoi aproape o treime costă între 20.000 – 30.000 de euro, iar altă treime între 30.000 și 40.000 de euro.

În fine, unul dintre cele mai vândute automobile electrice din Europa, VW ID.3, are aproape 1.500 de anunțuri, din care aproximativ 40 de mașini sunt vândute la prețuri sub 15.000 de euro, cu an de prducție 2021 – 2022. Practic, este vizibilă o puternică devalorizare, față de prețul de listă care ajungea la momentul achiziției la peste 40.000 de euro.

Aeroportul din Iași va construi un nou parc fotovoltaic - investiție de 3 milioane de euro care îi va asigura independența energetică CITEȘTE ȘI Aeroportul din Iași va construi un nou parc fotovoltaic - investiție de 3 milioane de euro care îi va asigura independența energetică

Cel mai ieftin ID.3 poate fi cumpărat cu 9.900 de euro și are 47.434 km, fiind echipat cu un motor de 204 CP. Nu este menționată capacitatea bateriei, dar puterea este specifică versiunii cu 58 kWh. Cele mai multe mașini din anunțurile ID.3 (circa 75%) au prețuri între 20 și 35 de mii de euro, aproximativ jumătate situându-se în intervalul 20 – 25 de mii de euro.

Pe site-ul românesc autovit.ro, anunțurile Dacia Spring sunt mult mai puține, proporțional cu numărul mașinilor existente în trafic. Din 55 de anunțuri, cele mai ieftine sunt chiar ieftine: 4.900 de euro (avariat), cu 7.200 km, produs 2022, apoi 7.600 euro, cu 80.000 km, fabricat în 2021, sau 8.000 de euro, produs în 2022, cu 75.000 km.

În total, doar 14 anunțuri au un preț sub 10.000 de euro, în timp ce categoria cea mai numeroasă este formată din mașini cu prețuri între 10.000 și 12.000 de euro. Aproximativ un sfert se vând cu prețuri între 12.000 și 13.900 de euro, preț cu care este scos la vânzare un exemplar din 2023, cu 1 km pe afișaj, echipat cu baterie de 65CP, de către un dealer care mai are și alte anunțuri cu acest model.

Șeful BMW atacă UE - încearcă doar \ CITEȘTE ȘI Șeful BMW atacă UE - încearcă doar "de formă" să relaxeze interzicerea motoarelor cu combustie cu ajutorul e-fuels, pe care Dacia o va folosi la Dakar. Până când vrea motoare cu combustie

Tesla Model Y are și mai puține anunțuri pe autovit, 25, cel mai mic preț afișat fiind 35.900 euro, pentru o mașină cu 32.000 km, produsă în 2023, în vreme ce mașina cea mai scumpă are un preț afișat de 55.000 de euro, cu 14.500 km și an de fabricație 2023. Este singurul Model Y care sare de 50.000 de euro pe acest site, cele mai multe prețuri fiind între 40.000 și 46.000 de euro.

Există, chiar dacă nu s-ar aștepta prea multă lume, anunțuri și cu MG4, un model lansat pe piața din România doar la începutul acestui an. Secretul acestor anunțuri stă în faptul că vânzători sunt dealerii rețelei care distribuie marca MG, în special Rădăcini. Mașinile au în general un număr mic de kilometri, cel mai probabil au fost mașini de test pentru clienți și pentru presă și au prețuri de peste 25.000 de euro.

Zoolog: Roma a ajuns ”o adevărată junglă\ CITEȘTE ȘI Zoolog: Roma a ajuns ”o adevărată junglă" - șerpi și șobolani tot mai activi în cetatea eternă

Cel mai ieftin, singurul sub 25.000 de euro, are 27 km, costă 24.606 euro, are baterie de 51 kWh și o putere de 170 km și a fost fabricat în 2023. Cel mai scump MG4 se vinde cu 38.973 de euro, are doar 3000 km și de asemenea an de fabricație 2023.

Renault ZOE nu este mai popular în anunțuri decât Spring, dar numărul de mașini revândute este destul de mare, raportat la flota existentă. Cele 33 de anunțuri au, în marea lor majoritate, prețuri de peste 10.000 de euro, cel mai ieftin având un preț de 9.900 de euro, cu 40.000 de km și an de fabricație 2018. Trei mașini de vânzare costă peste 20.000 de euro și una singură peste 30.000 de euro. Este un exemplar care are doar 335 km, deși are an de fabricație 2022, iar prețul cerut este de 32.725 euro.

VIDEO Startup-ul românesc Sessions, obligat să dea Bucureștiul pe Silicon Valley în căutare de finanțare, ratează a doua plată a salariilor și lansează o rundă rapidă de strângere de fonduri: Ghici ce ? Nu renunțăm! CITEȘTE ȘI VIDEO Startup-ul românesc Sessions, obligat să dea Bucureștiul pe Silicon Valley în căutare de finanțare, ratează a doua plată a salariilor și lansează o rundă rapidă de strângere de fonduri: Ghici ce ? Nu renunțăm!

VW ID.3, primul automobil electric al mărcii din era platformei MEB, are doar 27 de anunțuri pe site-ul românesc, cel mai ieftin exemplar fiind scos la vânzare cu 16.190 de euro, adică 42% din prețul de listă de acum trei ani, dar cu un kilometraj (139.000 km) care trădează fără discuție o medie de 46.000 de km anual, de trei ori mai mare decât parcurge în medie un automobil personal.

Mașinile cu kilometraj mai uman au prețuri peste 20.000 de euro, până la 26.000 de euro, iar cele mai scumpe ID.3 existente pe site costă 35.900 euro nou (1 km), la dealer VW, și 38.521 euro, cu 200 km, deci aproape nou.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia spring
vw id.3
mg4
renault zoe
masini electrice second hand