Ultima săptămână în care au fost raportate vânzările de automobile din China arată o creștere de 3,2% a pieței auto din această țară, din care vehiculele electrice au avut o cotă ușor mai mică, din caua scăderii de 0,5% a vânzărilor, relevă datele analizate de Profit.ro.
Vânzările de mașini electrice ale BYD au scăzut în ultima săptămână pentru care există date (17 – 23 martie), cu 6,8%, dar volumul vândut de liderul pieței chineze este la o distanță uriașă de locul al doilea, Tesla, care a înregistrat a patra săptămână de creștere, odată cu startul livrărilor versiunii restilizate a lui Model Y.

3 aprilie - Eveniment Profit Health.forum - Sănătate nouă
16 aprilie - Maratonul de Educație Financiară
Marca americană a vândut 17.000 de vehicule, având 11,1% în plus față de săptămâna anterioară și 32,8% față de anul trecut. Și BYD a crescut față de 2024, dar cu un procent mult mai mic, 2,6%.
Vânzările de automobile electrice din China au însumat în săptămâna 17 – 23 martie 214.200 de vehicule, în scădere cu 0,5% față de săptămâna anterioară, tragând în jos cota de piață a acestui segment.
Aceasta rămâne în continuare mai mare de jumătate, respectiv 52,2% din totalul de vehicule cu toate propulsiile, care s-a ridicat la 429.000 de vehicule.
Publicarea cifrelor de vânzări săptămânale de către presa chineză este o practică mai puțin întâlnită în alte țări și va fi oprită, din cauza protestelor transmise de asociația producătorilor auto din China.

BYD a atins în primele două luni ale acestui an un volum de vânzări de 614.679 de unități, ceea ce reprezintă o creștere uriașă, 90%, față de anul anterior, unul dintre motive fiind impactul Anului Nou Chinezesc, care în 2024 a avut o perioadă diferită și a afectat vânzările.
BYD a vândut în 2024 4,3 milioane de vehicule la nivel global, iar estimările companiei pentru 2025 se ridică la 5,5 milioane de vehicule, mai puțin de jumătate fiind 100% electrice.
Noile mărci-vedetă din China, pe segmentul electric, sunt în acest an Li Auto, care a vândut în ultima săptămână 8.600 de vehicule exclusiv electrice, fiind urmată de Xpeng, cu 7.500 de unități, și Leapmotor, cu 6.900 unități. Ziaomi, Deepl, Zeekr și Nio sunt celelalte mărci cu vânzări în top 10.