Ce miză poate avea un război al tarifelor SUA – UE: Europa a exportat în 2024 aproape un milion de autovehicule în SUA

Auto/Transporturi   
Ce miză poate avea un război al tarifelor SUA – UE: Europa a exportat în 2024 aproape un milion de autovehicule în SUA

Europa ar putea fi următoarea regiune care să fie nevoită să plătească tarife vamale majorate pentru autovehiculele exportate în SUA, după Mexic, Canada și China. Statisticile arată că anual companiile auto din Europa vând aproape un milion de mașini peste ocean.

Mărcile germane vor fi cele mai afectate de o eventuală decizie a lui Donald Trump de a majora tarifele vamale pentru importul de autovehicule din Europa, după modelul aplicat Mexicului, Chinei și Canadei. Potrivit datelor Jato Dynamics, în 2024 au fost vândute în SUA 910.000 de vehicule fabricate în Europa și exportate peste ocean, volumul fiind modest, din punct de vedere procentual, raportat la întreaga piață americană de autovehicule.

Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO Centura Comarnic are toate avizele, dar încă lipsește un act. Recent au fost montate primele grinzi, după zeci de ani de așteptare CITEȘTE ȘI VIDEO Centura Comarnic are toate avizele, dar încă lipsește un act. Recent au fost montate primele grinzi, după zeci de ani de așteptare

Acest lucru este posibil pentru că marile companii europene prezente în SUA și-au construit de-a lungul timpului propriile uzine în SUA, în care produc cea mai mare parte a mașinilor pe care le vând pe piața locală. Există însă și o pondere importantă de vehicule produse în Mexic, acolo unde forța de muncă este mai puțin costisitoare.

Cele mai multe mașini exportate în SUA anul trecut au fost cele produse de VW, cu 237.000 de unități, companie care a exportat peste ocean și din Marea Britanie aproximativ 3.300 de vehicule.

Pe locul al doilea este Mercedes, cu 207.000 de vehicule, iar pe locul al treilea, BMW, cu 157.000 de vehicule, care a mai exportat și 14.000 de mașini produse în Marea Britanie.

FOTO Undă verde - România construiește noi poduri peste Prut CITEȘTE ȘI FOTO Undă verde - România construiește noi poduri peste Prut

De asemenea, grupul chinez Geely a exportat 110.000 de automobile Volvo, produse în Europa și 1.800 de mașini produse în Marea Britanie. Celelalte companii au avut volume mai mici, începând cu Stellantis (care a exportat modele ale mărcilor Jeep, Alfa Romeo, Fiat), Jaguar Land Rover (36.000 unități), Ford (8.800 unități) și altele, de ordinul a câtorva mii fiecare.

În total, au fost exportate 821.000 de vehicule produse în Uniunea Europeană și 80.000 de vehicule produse în Marea Britanie.

Din punct de vedere al valorii, potrivit datelor ACEA, Uniunea Europeană exportă mașini de peste 35 de miliarde de euro în SUA, fiind de departe cea mai mare piață de export a industriei auto europene, mult peste China și Coree de Sud.

Ponderea mașinilor vândute pe piața din SUA în totalul vânzărilor mărcilor europene diferă de la o marcă la alta, în funcție de capacitățile de producție pe care și le-au dezvoltat, însă în același timp unele dintre fabricile acestor mărci exportă mașini către Europa și către alte piețe.

De exemplu, BMW, care produce automobile în uzina proprie din Carolina de Sud, SUA, este de 10 ani cel mai mare exportator de autovehicule din SUA, după valoarea mașinilor exportate, care a ajuns la aproape 10 miliarde de dolari, fiind expediate în Europa și pe alte piețe peste 220.000 de automobile, SUV-urile X5 și X6. Un alt exportator important în sectorul auto este de câțiva ani Tesla, care trimite în Europa o parte din mașinile Model 3 vândute, precum și mașinile Model X și Model S.

ULTIMA ORĂ FOTO Șeful Dacia a dezvăluit prima schiță a viitorului automobil electric al mărcii, ce va fi produs în Slovenia sau România CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ FOTO Șeful Dacia a dezvăluit prima schiță a viitorului automobil electric al mărcii, ce va fi produs în Slovenia sau România

În total, companiile europene produc în SUA aproximativ 3 milioane de autovehicule anual, reprezentând peste 25% din producția auto a SUA, dacă luăm în calcul mărcile americane aparținând Stellantis, și 15%, adică 1,5 milioane de vehicule, fără mărcile Jepp, Chrysler, Dodge și celelalte din Stellantis. În total, mai multe de jumătate din mașinile produse de companiile europene în SUA sunt exportate. Fabricile acestor companii au peste 100.000 de angajați americani.

În același timp, volumul importat de Europa din SUA este total disproporționat, cu doar aproximativ 270.000 de vehicule și o valoare totală de peste 8 miliarde euro.

Este evident că în cazul unui război al tarifelor, Uniunea Europeană ar fi mult mai afectată de scăderea volumul schimburilor cu SUA.

viewscnt
Afla mai multe despre
industria auto europa
export masini sua
import ue masini