Toyota reușește o nouă lună cu vânzări record și semnalizează o creștere masivă a producției în Japonia

Auto/Transporturi   
Toyota reușește o nouă lună cu vânzări record și semnalizează o creștere masivă a producției în Japonia

După scăderile ușoare raportate la finalul lui 2024, Toyota reîncepe cursa pentru un an fiscal de succes și anunță că în ianuarie a reușit să vândă un număr record de vehicule.

Toyota a vândut în luna ianuarie 846.744 vehicule, dintre care 785.632 au fost Toyota și Lexus, un număr fără precedent pentru o lună, în urma unei creșteri discrete a mărcilor de bază, de numai 0,1%, raportat la anul anterior, și de 1,9% în ansamblul tuturor mărcilor. Compania spune că piața din Japonia i-a adus această creștere, pentru că vânzările de pe piețele internaționale s-au redus cu aproape 3 procente.

Urmărește-ne și pe Google News

„Vânzările globale și străine au crescut datorită redresării după problema certificărilor și datorită vânzărilor interne puternice determinate de introducerea de noi vehicule în Japonia”, explică Toyota, care a înregistrat o creștere de 12,5% a vânzărilor pe piața internă, Japonia.

Evoluția piețelor regionale a fost diferită, pentru că, în timp ce Americ de Nord a înregistrat un ușor declin de 1,1%, cu 191.186 vehicule, Europa și, mai ales, America Latină, au crescut cu 4,5 și, respectiv, 13%. În același timp, Asia, în care China a avut un rol dominant în continuare, a scăzut cu 8 procente, cu o valoare și mai mare, -13,9%, pentru China.

SUA rămâne pentru moment cea mai mare piață a grupului Toyota, cu 163.585 vehicule livrate, China rămâne pe locul al doilea, cu 136.500 vehicule, iar Europa stă la mare distanță, cu 93.886 vehicule, aici Marea Britanie și Franța contribuind negativ cu scăderi de două cifre.

ULTIMA ORĂ VIDEO Echipa Dacia Sandriders a câștigat Raliul Abu Dhabi. Urmează Africa de Sud CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ VIDEO Echipa Dacia Sandriders a câștigat Raliul Abu Dhabi. Urmează Africa de Sud

Pe segmentul pur electric, acolo unde Toyota este în continuare în urma principalilor rivali, Toyota reușește o creștere mare, de 53%, la nivel global, dar pe un volum mic, de numai 11.895 de vehicule, cu mențiunea că vânzările de mașini electrice din Japonia ale companiei s-au apropiat de zero, având doar 68 de mașini vândute în ianuarie.

Din punct de vedere al producției, Toyota are de asemenea un record lunar, de 781.729 de vehicule, pentru cele două mărci de bază, Toyota și Lexus, în creștere cu 5,6%, ceea ce marchează prima creștere după mai multe luni de scădere, valoarea totală a producției (incluzând Daihatsu și Hino) fiind de 885.346 vehicule, cu 12,4% mai multe decât în urmă cu un an, fără să fie, totuși, cel mai mare volum produs de companie. Cifrele subliniază o revenire puternică a uzinelor din Japonia, unde s-a înregistrat o creștere de 47,2%, cu un volum de 332.761 unități, care a acoperit, practic, scăderea de 1,7% din uzinele aflate în afara Japoniei, care au cea mai mare pondere, respectiv 552.585 unități.

viewscnt
Afla mai multe despre
toyota motor
automobile