Scăderea înmatriculărilor de autoturisme din luna august, pe piața din România, a fost unul destul de mare, după cum arată datele publicate de Profit.ro anterior, dar analiza segmentului de vehiculele electrice ne arată că aici scăderea a fost una uriașă, care adâncește și mai mult cifrele negative de până acum.
Datele DGPCI (fosta DRPCIV, direcția de înmatriculări a MAI) analizate de Profit.ro arată o scădere uriașă a vânzărilor de automobile electrice în această vară. În luna august au fost înmatriculate numai 494 de autoturisme cu propulsie exclusiv electrică, față de 1.608 câte erau înmatriculate în august 2023, ceea ce reprezintă o scădere de peste 1.100 vehicule, adică -69,3%, fiind totodată aproape jumătate din volumul înmatriculat în 2022.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Jumătate din volumul pierdut în luna august vine de la Dacia, unde Spring aproape a dispărut din înmatriculări. Dacă anul trecut, în august, erau înregistrate 655 unități, anul acesta în aceeași lună august doar 25 de mașini au mai fost prezente în statisticile MAI. Scăderea este de peste 96% și s-ar putea opri în septembrie, când încep să fie livrate noile modele face-lift.
Dar nu doar Dacia a contribuit la această scădere. Liderul pieței, Tesla, care anul trecut înmatricula 509 exemplare, anul acesta a mai fost prezentă în statisticile de înmatriculări cu numai 218 autoturisme. Dintre acestea, doar 47 au fost Model Y, care în urmă cu un an reușea să înmatriculeze nu mai puțin de 374 de exemplare.
Cele mai vândute mașini electrice în august au fost Tesla Model 3 (168 unități, creștere 33,3%), Hyundai Kona (32 de unități, scădere 37%), VW ID.3 (28 de unități, scădere 65%), Dacia Spring, VW ID.7 (18 unități, model nou), Volov EX30 (16 unități, model nou), BMW I4 (15 unități, creștere 150%), MG4 (15 unități, model nou), BMW IX1 (10 unități, creștere 233%) și Mercedes EQA (9 unități, creștere 28%).
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Înmatriculările de autoturisme au scăzut dramatic. Un model de import a depășit Jogger și SanderoCota de piață a autoturismelor complet electrice a scăzut la 4,95%, în luna august, față de 12,47% cât se înregistra în urmă cu un an.
După opt luni, România a înmatriculat 6.837 de autoturisme complet electrice, o scădere de 35,3% față de anul trecut, în intervalul ianuarie – august, fiind vândute cu 3.745 autoturisme mai puțin față de 2023.
Înmatriculările de autoturisme hibride (PHEV, MHEV și FHEV) au crescut anul acesta la 4670 unități, cu mai mult de 10% față de nivelul din 2023, dar trebuie să ținem cont de faptul că în România sunt raportate la un loc, atât motorizările mild-hybrid, cât și cele full-hybrid. Din acest total, doar 373 au fost PHEV, în creștere ușoară față de 2023.
CITEȘTE ȘI FOTO Tesla începe în China producția Model Y cu șapte locuri. Urmează lansarea în EuropaPiața auto din România a înregistrat un declin mare, de peste 22%, în luna august, cu 9972 autoturisme înmatriculate, mai puține cu aproape 4.000 de unități față de anul anterior, în luna similară.