BMW iX și-a majorat autonomia la peste 700 de km, odată cu actualizarea bateriei

Auto/Transporturi   
BMW iX și-a majorat autonomia la peste 700 de km, odată cu actualizarea bateriei

BMW a început la sfârșitul săptămânii trecute producția modelului electric iX, în uzina din Dingolfing, marcând astfel lansarea versiunii mult mai bine echipate, care dispune de o baterie mai mare. Odată cu această îmbunătățire, iX devine modelul cu cea mai mare baterie din gama producătorului german.

BMW iX este în acest moment unul dintre modelele de bază ale mărcii în procesul de electrificare, numele său fiind echivalent cu propulsia electrică, fără să mai facă o echivalență de nume cu un model cu combustie.

Urmărește-ne și pe Google News
DECIZIE Despăgubirile datorate de asigurătorul RCA trebuie să reflecte costurile reale existente pe piață CITEȘTE ȘI DECIZIE Despăgubirile datorate de asigurătorul RCA trebuie să reflecte costurile reale existente pe piață

Constructorul bavarez a adus o serie de îmbunătățiri acestui model, care se concentrează în special pe creșterea autonomiei și a eficienței energetice. Noua baterie are o capacitate netă cu 30% mai mare, iar autonomia urcă până la 701 km, cea mai mare din gama BMW electrică.

SUV-ul electric iX este produs, începând din 2021, în Dingolfing, cea mai mare uzină a BMW din Europa. La startul producției, iX a fost unul dintre cele mai avansate modele ale BMW, din punct de vedere tehnologic.

De atunci, BMW a vândut 130.000 de unități la nivel global, care au contribuit la rezultatele foarte bune ale mărcii pe acest segment, fiind, în 2024, printre puținele care au înregistrat creșteri la nivel global. Modernizarea uzinei pentru a produce mașini electrice a fost urmată de introducerea în producție a altor trei automobile cu propulsie exclusiv pe baterii, i7, i5 și i5 Touring, împreună cu cinci modele cu propulsie PHEV.

„BMW iX este un automobil special pentru noi. În urmă cu patru ani, la lansare, a deschis calea pentru multe tehnologii viitoare aici în uzina noastră. În plus: a marcat începutul erei automobilelor electrice în fabrica noastră”, a declarat directorul uzinei, Christoph Schröder, în momentul startului producției noului iX.

Noul BMW iX are o baterie de 109,1 kWh, care permite încărcare la curent continuu în stații de până la 195 kW, ceea ce înseamnă 35 de minute de la 10 la 80% din capacitate. Puterea maximă a motorului este de 400 kW (544 CP), iar accelerația de la 0 la 100 km/h este de numai 4,6 secunde, cu o viteză maximă limitată la 200 km/h. Consumul de energie în regim mixt este de 17,9 kWh/100 km.

Ford finanțează cu 4,4 miliarde de euro activitățile din Europa. \ CITEȘTE ȘI Ford finanțează cu 4,4 miliarde de euro activitățile din Europa. "Un angajament clar față de afacerile europene!"

Versiunea echipată cu baterie de 94,8 kWh, iX xDrive45, are o autonomie care poate urca până la 600 km, mașina fiind dotată cu două motoare care însumează  300 kW (408 CP) care asigură o accelerație de 5,1 secunde și o viteză maximă de 200 km.

De asemenea, versiunea de top iX M70 are bateria de 108,9 kWh, dar autonomia este de numai 600 km, din cauza puterii motorului, care ajunge la 578 CP (425 kW), având o accelerație de 3,8 secunde de la 0 la 100 km.

SUV-ul iX este un automobil din clasa executive, având o lungime de 4,96 metri, fiind competitor direct cu Tesla Model Y, chiar dacă modelul american nu este inclus în segmentul premium de foarte mulți analiști din industria auto, în primul rând pe baza prețului de listă.

viewscnt
Afla mai multe despre
bmw ix
autonomie bmw electric
suv bmw