Președintele Consiliului de Administrație al Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR), Cătălin Urtoi, avertizează că proiectul Autostrăzii A8, care leagă estul de vestul țării, a ajuns într-un impas.
Potrivit sursei citate, 'se întârzie prea mult cu predarea documentației către Consiliul de Administrație' pentru tronsonul cuprins între Lețcani și Ungheni, din județul Iași, motiv pentru care care scoaterea la licitație pe SEAP (Sistemul Electronic de Achiziții Publice - n.r) pentru proiectare și execuție este întârziată, arată Agerpres.
'Acum trei ani de zile A8 era o linie pe hartă. Toate loturile montane (din autostrada A8 - n.r) au trecut prin Consiliul de Administrație și au ajuns la SEAP. În momentul de față este o situație mai complicată pe tronsonul Lețcani-Ungheni, unde sper ca în cel mai scurt timp să se ajungă la deblocarea sa, fie că ne place sau nu. În acest moment pe acest tronson există un blocaj.
De aceea insist ca și acest tronson să intre pe un făgaș normal, adică să terminăm această procedură birocratică pentru cele trei loturi ale tronsonului și să le vedem pe SEAP', a declarat Cătălin Urtoi.
El a afirmat totodată că speră ca în zilele următoare acest impas să fie depășit.
'Să lăsăm luptele interne. Deși, repet, așa zisele lupte interne din Consiliul de Administrație al CNIR nu au legătură cu proiectul. Acolo, în CNIR, sunt niște oameni care își fac treaba foarte bine. Mă refer la oamenii din direcții, specialiști. (...) Așteptăm documentația pentru aprobarea în Consiliul de Administrație, documentație care trebuie să vină de la Executivul CNAIR', spune Urtoi.
Autostrada A8, denumită și Autostrada Unirii, va lega estul de vestul României.
CITEȘTE ȘI DOCUMENT Noi reguli în traficul auto - Cum va fi reclamat comportamentul agresivCu o lungime totală de 304 kilometri, autostrada începe de la granița cu Republica Moldova, din Ungheni, și face legătura cu Târgu Mureș. Pentru construcția acestei autostrăzi sunt estimate cheltuieli în valoare de peste 4 miliarde de euro.