Proiectul austostrăzii Comarnic-Brașov nu va mai fi realizat în parteneriat public-privat, după ce a eșuat concesiunea Vinci-Aktor-Comarnic, ci va fi finanțat din fonduri structurale, a anunțat miercuri ministrul Transporturilor, Dan Costescu.
Acesta a precizat că, din cele 11,1 miliarde lei alocate ministerului în proiectul bugetului de stat pentru 2016, 7,4 miliarde lei sunt destinate investițiilor, iar 4,1 miliarde lei reprezintă cheltuieli de întreținere a infrastructurii existente.
Costescu a precizat că, la nivelul bugetului, există o rezervă de 2 miliarde lei cu care poate fi suplimentat bugetul ministerului, în cazul în care proiectele de investiții vor avansa în mod corespunzător și vor necesita fonduri în plus.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ministrul Transporturilor a arătat că, la nivelul insfrastructurii rutiere de transport, prioritățile sale rămân proiectele de pe coridorul IV (autostrada Transilvania, Sebeș-Turda, Lugoj-Deva), precizând și că actualul Guvern își propune și un nou pachet de proiecte, care au fost blocate până în prezent din diverse motive. Printre aceste priorități se numără autostrăzile Pitești-Sibiu și Comarnic-Brașov, precum și coridorul IX de transport.
"Segmentul de la Comarnic, ca și noutate pentru acest guvern, este trecut din zona PPP (parteneriat public-privat – n.r.) în zona finanțării din instrumente structurale", a declarat Costescu.
Profit.ro a prezentat în luna septembrie un document din care reiese că Guvernul Ponta inclusese pe lista proiectelor prioritare din 2016 și autostrada București-Brașov. Aceasta are un stadiu de execuție 39% și necesită o finanțare de 5,8 miliarde lei, iar pentru termenul estimat de fostul Executiv pentru finalizarea tronsonului Comarnic-Brașov este 2020.