Alfa Romeo a revenit asupra planului său inițial de a renunța la motoarele cu combustie.
Marca italiană, parte a imperiului Stellantis, intenționa să devină complet electrică în America de Nord până în 2027, dar planurile s-au schimbat. Noul obiectiv este de a adopta o strategie „multi-energie”, oferind vehicule pe gaz, electrice și plug-in hybrid, relatează Motor1.
Automotive News îl citează pe șeful Alfa Romeo North America, Chris Feuell, în timpul NADA Show, care a declarat că forțarea dealerilor să vândă doar mașini electrice în doar câțiva ani de acum înainte ar fi prea restrictivă: „Avem 110 dealeri … în rețeaua noastră din SUA și ar fi foarte dificil pentru ei să supraviețuiască cu un portofoliu exclusiv BEV”. Compania are deja destule probleme, vânzările scăzând cu 19% anul trecut în SUA, la doar 8.865 de mașini, scrie G4Media.ro.
Este demn de remarcat faptul că, atunci când Alfa Romeo a anunțat inițial că va utiliza doar vehicule electrice în America de Nord, a spus, de asemenea, că va face același lucru în Europa extinsă și în China. Nu este clar dacă obiectivul pentru 2027 este încă aplicabil în aceste regiuni. Cu toate acestea, fostul CEO Jean-Philippe Imparato a declarat recent că Alfa poate adopta o gamă mai diversă de sisteme de propulsie, păstrând motoarele pe benzină pe termen lung, dacă asta este ceea ce doresc oamenii.
Imparato a declarat că noul șef al companiei, Santo Ficili, „are curajul” de a lansa versiuni ICE ale înlocuitorilor Giulia și Stelvio. Cele două modele vor sta pe platforma STLA Large și, așa cum s-a văzut cu Dodge Charger, a fost proiectată pentru transmisii pe benzină și electrice. SUV-ul va apărea la sfârșitul acestui an, iar sedanul va urma în 2026.
Ca și alte mărci Stellantis, Alfa Romeo are o problemă de inventar. Aproximativ jumătate din mașinile care se află pe loturile dealerilor din SUA sunt vehicule 2024MY, astfel încât sunt planificate reduceri pentru primul trimestru al anului 2025 pentru a scăpa de mașinile nevândute. Pentru a mișca stocurile, urmează o ofertă de leasing lunară de 399 de dolari pentru Tonale alimentat cu gaz.
CITEȘTE ȘI Ungaria a cedat și aprobă sancțiunile UE împotriva RusieiCrossover-ul Junior, numit inițial Milano, nu este vândut în America. Cu toate acestea, săptămâna trecută, dealerii americani au fost întrebați dacă crossover-ul mai mic ar trebui să obțină o viză americană pentru a fi poziționat sub Tonale. În Europa și pe alte piețe, Alfa vinde modelul subcompact cu un motor turbo de 1,2 litri cu trei cilindri mild-hybrid și ca EV pur.
La celălalt capăt al gamei, Alfa Romeo lucrează la un nou supercar care să urmeze lui 33 Stradale. Acesta, de asemenea, va avea un design retro și este așteptat să ajungă pe piață în 2026. Flagship-ul anterior a fost anunțat ca ultimul supercar ICE al firmei, dar având în vedere obiectivele EV relaxate, nu vom fi prea surprinși dacă va exista încă o versiune pe benzină.