Alexandru Manea, fondator Monarc Properties: În Mamaia e suficient spațiu pentru încă 10 hoteluri în 5 ani.Ne dorim să devenim un dezvoltator, dar și operator. Avem planuri de extindere în țară, suntem în tratative. Discuții și cu fonduri de investiții

Alexandru Manea, fondator Monarc Properties: În Mamaia e suficient spațiu pentru încă 10 hoteluri în 5 ani.Ne dorim să devenim un dezvoltator, dar și operator. Avem planuri de extindere în țară, suntem în tratative. Discuții și cu fonduri de investiții
scris astăzi, 07:30

Monarc Properties, companie imobiliară specializată în dezvoltarea de proiecte hoteliere și rezidențiale de lux, care recent a semnat o înțelegere cu grupul hotelier Radisson pentru un hotel în stațiunea Mamaia, vizează trei proiecte hoteliere noi – unul tot în Mamaia, iar alte două în Constanța – dar și extinderea la nivel național atât pe litoralul românesc, cât și în zona montană sau în alte orașe care prezintă potențial turistic, având deja discuții în acest sens.

VEZI AICI ȘI EXCLUSIV FOTO David Jenkins, Radisson Hotel Group, anunță planul pentru România: 20 de hoteluri în 5 ani, cu 6-7 branduri noi. Confirmă informațiile Profit.ro privind aducerea Radisson Red. România - în urma Poloniei, dar, ca potențial, peste Bulgaria

Planurile companiei vizează doar dezvoltarea de hoteluri „branded” (n.red afiliate la un brand internațional).  

Urmărește-ne și pe Google News

„Timp de 25 de ani de acum înainte, vom vorbi doar despre branded. Urmează încă un hotel tot în Mamaia. Nu anunțăm decât în momentul în care avem cel puțin un LOI (n.red. scrisoare de intenție) cu un brand internațional. Momentan suntem în discuții.

Și mai avem încă două hoteluri pe zona de business în centrul Constanței. Ne dorim unul de patru stele pentru toată lumea din Constanța și pentru business-ul din Constanța și unul pe zona de 5 stele plus”, spune, pentru Profit.ro, Alexandru Manea, CEO și fondator Monarc Properties.

„Ne gândim la tot ce înseamnă 5 stele, care nu e în România sau care să-și dorească să vină și în Constanța”, completează antreprenorul, adăugând că și celelalte stațiuni de pe litoralul românesc prezintă aceleași oportunități de dezvoltări hoteliere branded ca Mamaia.

EXCLUSIV FOTO David Jenkins, Radisson Hotel Group, anunță planul pentru România: 20 de hoteluri în 5 ani, cu 6-7 branduri noi. Confirmă informațiile Profit.ro privind aducerea Radisson Red. România - în urma Poloniei, dar, ca potențial, peste Bulgaria CITEȘTE ȘI EXCLUSIV FOTO David Jenkins, Radisson Hotel Group, anunță planul pentru România: 20 de hoteluri în 5 ani, cu 6-7 branduri noi. Confirmă informațiile Profit.ro privind aducerea Radisson Red. România - în urma Poloniei, dar, ca potențial, peste Bulgaria

„Suntem deja în tratative și acolo și urmărim câteva terenuri pe zona de plajă. Acolo ne uităm la resorturi mari, pentru că avem deschideri mari de plajă și avem niște plaje virgine care pot acoperi nevoia de resort. Când zic resort mă refer la o plajă de două hectare, cu facilități de 10.000 de metri pătrați, cu SPA-uri, cu locuri de joacă”, precizează Alexandru Manea.

În stațiunea Mamaia ar mai exista suficient spațiu pentru încă 10 hoteluri noi în următorii 5 ani.

„Eu cred că e suficient teren să construiești cel puțin 7-8 hoteluri de brand internațional. Ce hoteluri avem noi acum în Mamaia sunt de acum 30 de ani, de 3 stele, pentru o altă categorie. Pentru categoria noastră, oamenilor de business, antreprenorilor, nu avem această categorie și asta este și motivul pentru care mare majoritate pleacă în vacanțe în afara țării.

Așadar, în următorii 5-6 ani, cred că ar mai putea fi construite circa 10 hoteluri în Mamaia. Avem două părți unde putem să dezvoltăm - zona de plajă, unde faci un resort, cum găsim în Turcia, în Marbella sau zona de lac, unde se poate dezvolta un hotel de leisure îmbinat cu hotel de business, unde nu ai plajă, dar ai view. Și atunci, eu cred că în următorii 10 ani putem să construim suficient de mult încât să ne bucurăm și să nu mai plecăm în afara țării în vacanțele noastre”, explică acesta.

FOTO CONFIRMARE Grand Hotel du Boulevard, deschis în primăvară în una dintre cele mai vechi clădiri din București. Cum va arăta în interior CITEȘTE ȘI FOTO CONFIRMARE Grand Hotel du Boulevard, deschis în primăvară în una dintre cele mai vechi clădiri din București. Cum va arăta în interior

Planurile Monarc Properties merg dincolo de litoralul românesc, compania având discuții în diferite regiuni ale României fie pentru dezvoltări de noi hoteluri, fie pentru parteneriate cu alți proprietari de hoteluri pentru recondiționări și afilierea acestora la un brand internațional.

„Planul este să și rebranduim hotelurile actuale. Suntem deja în tratative cu câteva hoteluri în Cluj, suntem în tratative să aducem un brand international în Timișoara, în Brașov, pentru că în orașele mici de la noi din România brand-urile internaționale caută zona centrală. Și atunci, în zona centrală în cele mai multe orașe nu mai ai unde să construiești. Și avem opțiunea B, să facem acest refurbish și să schimbăm, să aducem la standarde internaționale hoteluri care au fost la standarde în urmă cu 15-20 de ani”, mai spune Alexandru Manea.

FOTO Sovereign Brands deschide un hub în România, după New York și Atlanta. România devine a doua cea mai mare piață la nivel global pentru Bumbu rum. „O celebrare a talentului incredibil din România.\ CITEȘTE ȘI FOTO Sovereign Brands deschide un hub în România, după New York și Atlanta. România devine a doua cea mai mare piață la nivel global pentru Bumbu rum. „O celebrare a talentului incredibil din România."

Recent, Monarc Properties a semnat și un parteneriat strategic cu Mogotel Hotel Group, cel mai mare operator hotelier din Țările Baltice, care lucrează cu cei mai mari furnizori de francize în domeniu, precum Accor, Wyndham, Hilton, Marriott, IHG, Choice Hotels și Louvre Hotels Group, pentru a aduce primul proiect de reședință al unui lanț hotelier internațional la Mamaia, care va opera sub brandul Radisson.

Intrarea Mogotel Group pe piața locală a fost anunțată de Profit.ro încă din toamna anului 2023. 

„Vom funcționa ca dezvoltator și în momentul în care găsim un hotel existent, vom veni cu fondul nostru de investiții, vom face acest refurbish și îl vom include în operare. Adică noi ne dorim să devenim un dezvoltator, dar și operator pe zona de management a hotelului.

Acum avem un LOI semnat cu Mogotel, care e una dintre cele mari firme de management hotelier din Europa, unde avem o scrisoare de garanție de la ei de 30 de milioane de euro pe următorii 10 ani, undeva la 3 milioane de euro pe an, scrisoare care oferă confortul băncii că avem lângă noi un jucător important care susțin acest produs, pe lângă Radisson”, afirmă fondatorul Monarc Properties.

Turismul balnear din Băile Herculane, Sovata, Techirghiol - promovat în Paris și Madrid. România deține o treime din resursele de apă minerală și termală ale Europei CITEȘTE ȘI Turismul balnear din Băile Herculane, Sovata, Techirghiol - promovat în Paris și Madrid. România deține o treime din resursele de apă minerală și termală ale Europei

„Vom încerca să construim de fiecare dată hotel cu branded residences, adică componenta rezidențială a brandului plus componenta hotelieră. Ne dorim să ne dezvoltăm și căutăm oportunități și parteneriate în centrul Brașovului, ne uităm în Cluj, ne uităm în Timișoara, ne uităm în Iași, ne uităm în Sibiu, în Alba suntem în tratative să facem un hotel. Ne dorim acolo unde simt că am trezit ceva în antreprenorii care dețin hotelul sau terenul și își doresc să intre cu noi într-un parteneriat”, adaugă acesta.

Alexandru Manea poartă discuții și cu mai multe fonduri de investiții internaționale pentru finanțarea proiectelor sale

„Noi căutăm acum fonduri de investiții din Europa, suntem în tratative cu câteva dintre ele, avem deja două întâlniri în Miami și în New York cu două fonduri de investiții mai mari, care își doresc de la noi un pachet de mai multe hoteluri.

Fondurile de investiții internaționale vin în momentul în care ai potențial de investiții de un tichet de minimum 100 de milioane de euro.

Fondurile de investiții locale sunt fonduri micuțe unde strâng capital la câteva milioane de euro și alocă energia și banii pe segmentul rezidențial, adică cumpără pachete de apartamente pe care le pun în Airbnb sau Booking”, mai spune fondatorul Monarc Properties.

EXCLUSIV CONFIRMARE Grupul hotelier Radisson aduce un nou brand în România CITEȘTE ȘI EXCLUSIV CONFIRMARE Grupul hotelier Radisson aduce un nou brand în România

„Visul meu e să aduc Four Seasons și Ritz pe piața locală. Eu cred că în următorii 5 ani va exista piață pentru aceste hoteluri de brand internațional la cel mai înalt nivel. Suntem deja în tratate cu mai multe branduri. Asta este misiunea noastră - să rebranduim hotelurile actuale la standarde internaționale și să construim alte hoteluri de la zero în locuri unde ne permite zona”, adaugă el.

viewscnt
Afla mai multe despre
alexandru manea
monarc properties
mogotel group
radisson