Tendințele actuale din industria ospitalității: Fast-food-urile, livrările și restaurantele cu personalitate domină preferințele

Retail   
Tendințele actuale din industria ospitalității: Fast-food-urile, livrările și restaurantele cu personalitate domină preferințele

Federația Patronatelor din Industria Ospitalității din România (FPIOR) analizează constant comportamentul de consum din restaurante și impactul noilor modele de afaceri asupra pieței ospitalității. Cele mai relevante tendințe care modelează prezentul și viitorul industriei la capitolul restaurante și mâncare se orientează către prețuri corecte, experiențe inedite și locații diferite-intime, personale, “la modă”.

„QSR (Quick Service Restaurants) a devenit un actor dominant în consumul zilnic. În prezent, clienții nu mai diferențiază semnificativ experiența unui prânz luat într-un food court față de cea oferită de un restaurant tradițional. Ambele răspund aceleiași nevoi sociale și de confort alimentar. În plus, platformele de food delivery au modelat comportamente stabile de consum, inclusiv în intervalele de seară și weekend, afectând direct frecvența ieșirilor la restaurant,” a declarat Ruxandra Stoica, vicepreședinte FPIOR.

Urmărește-ne și pe Google News
Jumbo a pregătit o strategie de extindere accelerată în România CITEȘTE ȘI Jumbo a pregătit o strategie de extindere accelerată în România
Evenimente

21 mai Maratonul Economia Sustenabilă
28 mai Maratonul Fondurilor Europene

În același timp, segmentul care încă iese la restaurant caută experiențe autentice: locații de mici dimensiuni, cu specific clar, meniuri scurte și o atmosferă prietenoasă, sau restaurante cu design urban, produse în tendințe și influență social media.

„Industria ospitalității se află într-o etapă de transformare rapidă. Rolul nostru, ca federație, este să ghidăm și să sprijinim membrii în adaptarea la noile comportamente de consum. În fața acestor schimbări, investițiile trebuie făcute inteligent, cu focus pe relevanță și agilitate.

Piața de restaurante trece acum printr-o perioadă de consolidare prin adaptarea la cerințele noilor generații de clienți, generații care nu se supun regulilor și caută ineditul. Cei mai mulți clienți din restaurante au vârsta cuprinsă între 18 și 40 de ani: segmentul sub 25 de ani frecventează barurile, cafenelele și restaurantele de socializare de 2–3 ori pe săptămână, atrași de oferte speciale și dorința de experiențe noi, iar cei între 31 și 40 de ani preferă restaurantele casual și premium, iau masa frecvent în oraș, punând accent pe calitatea serviciilor și a preparatelor.

Cred că e important să ne construim strategiile cu atenție, fiind foarte clari în targetarea clienților, pe de o parte, și atenți la tendințele generale de consum, de cealaltă parte”, a spus Valentin Șoneriu, președinte FPIOR.

„În ultima perioadă, am regândit meniul astfel încât să fie mai concentrat, sezonal și cu preparate care pot fi livrate rapid, fără compromisuri de calitate. Am investit în experiențe tematice în locație – seri italiene, brunch-uri de weekend, evenimente private restrânse – care răspund nevoii clienților de a socializa într-un cadru autentic. Am înțeles că flexibilitatea și capacitatea de a oferi experiențe relevante sunt cheia.” (Corina Macri, vicepreședinte FPIOR).

Selgros în România - cea mai mică creștere a afacerilor din ultimii 4 ani. Al doilea an de scădere a profitabilității. Din 2019 nu a mai deschis niciun magazin pe plan local CITEȘTE ȘI Selgros în România - cea mai mică creștere a afacerilor din ultimii 4 ani. Al doilea an de scădere a profitabilității. Din 2019 nu a mai deschis niciun magazin pe plan local

Federația Patronatelor din Industria Ospitalității din România este cea mai mare organizație națională din domeniu, care reunește peste 1000 de companii.

viewscnt
Afla mai multe despre
fast-food
restaurante