Metro Cash&Carry, un pas înainte pentru anularea unei amenzi a Consiliului Concurenței din 2015. Acuzații privind fixarea prețurilor

Metro Cash&Carry, un pas înainte pentru anularea unei amenzi a Consiliului Concurenței din 2015. Acuzații privind fixarea prețurilor
scris astăzi, 07:09

Retailerul Metro Cash&Carry Romania a reușit să obțină la Curtea de Apel București, în rejudecare, anularea unei decizii din aprilie 2015 prin care Consiliul Concurenței a sancționat compania cu amendă de 49,68 milioane de lei cu argumentul că, alături de alți 3 retaileri și 21 de furnizori ai acestora, s-ar fi înțeles pentru fixarea prețurilor în perioada 2005 - 2009. Hotărârea poate fi atacată cu recurs, conform datelor Profit.ro.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

Ceilalți retaileri sancționați sunt Selgros - 29,57 milioane de lei, Mega Image - 24,57 milioane de lei și Real Hypermarket Romania - 23,87 milioane de lei.

Urmărește-ne și pe Google News
CONFIRMARE VIDEO&FOTO Celebrul restaurant „Doi Cocoși”, cu o istorie de peste 100 de ani - demolat. Mesajul proprietarilor. Ce va fi construit în loc CITEȘTE ȘI CONFIRMARE VIDEO&FOTO Celebrul restaurant „Doi Cocoși”, cu o istorie de peste 100 de ani - demolat. Mesajul proprietarilor. Ce va fi construit în loc

Inițial, retailerul a contestat amenda la Curtea de Apel București și instanța a admis în parte acțiunea în decembrie 2016.

"Anulează în parte Decizia nr.13/14.04.2015, în ceea ce o privește pe reclamantă, constatând prescris dreptul Consiliului Concurenței de a aplica sancțiunea contravențională. Cu recurs în 15 zile de la comunicare", scrie pe portalul instanței.

După ce a fost și la Înalta Curte de Casație și Justiție, dosarul a revenit la Curtea de Apel București în martie 2022, care, recent, a decis să anuleze Decizia nr.13/14.04.2015.

FOTO Un nou tren de metrou Alstom a ajuns în depoul Metrorex. \ CITEȘTE ȘI FOTO Un nou tren de metrou Alstom a ajuns în depoul Metrorex. "În ordine alfabetică: Giurgiu, Ilfov, Sălaj, Teleorman, Sibiu. Nu este o lecție de geografie!"

La începutul anului 2015, Consiliul Concurenței a anunțat că a sancționat 25 de companii de pe piața comercializării produselor alimentare (4 retaileri și 21 de furnizori ai acestora) cu amenzi în valoare totală de 154,03 milioane de lei (aproximativ 35 milioane euro).

Sancțiunile au fost aplicate în cadrul investigației având ca obiect înțelegeri pentru fixarea prețurilor între retailerii Metro, Real, Selgros, Mega Image și furnizorii acestora, în perioada 2005-2009.

În urma investigației a fost sancționată încălcarea legii concurenței atât pentru stabilirea prețurilor de revânzare (de raft), cât și pentru comportamentul companiilor în cadrul promoțiilor.

Studiu EY România: 78% dintre Directorii Financiari din România consideră că se vor implica mai mult în dezvoltarea și executarea strategiilor de business în următorii trei ani CITEȘTE ȘI Studiu EY România: 78% dintre Directorii Financiari din România consideră că se vor implica mai mult în dezvoltarea și executarea strategiilor de business în următorii trei ani

“Consiliul Concurenței a constatat că prețurile de vânzare la raft nu se stabileau conform regulilor de piață prin raportul dintre cerere și ofertă, ci furnizorul și retailer-ul stabileau un pret fix sau minim. Această practică conduce la prețuri mai mari pentru consumatorul final, retailerul neputând să scadă prețul sub limita stabilită cu furnizorul”,  se arăta într-un comunicat al instituției dat publicității în data de 13 ianuarie 2015.

În ceea ce privește comportamentul companiilor în cadrul promoțiilor, contractele sau documentele contractuale dintre unii retaileri și furnizori ar fi conținut o clauză care prevedea că, în aceeași perioadă, furnizorii nu puteau realiza promoții simultane în diferite lanțuri de retail, acestea putând doar să alterneze.

“În acest fel, consumatorul final nu putea avea acces, în același timp, la promoții și implicit la cel mai mic preț, în magazine concurente. Decizia de a realiza sau nu promoții în lanțuri de magazine concurente trebuie să aparțină furnizorului”, se mai spune în comunicat.

viewscnt
Afla mai multe despre
mega image
consiliul concurentei
amenda
proces
recurs