Vânzările globale de smartphone-uri și-au revenit puternic în 2024, după doi ani consecutivi de declin, însă un studiu independent arată că grupul american Apple Inc. abia a reușit să își crească vânzările, în contrast cu viteza cu care rivalii care utilizează sistemul de operare Android au câștigat teren în China și pe piețele emergente, transmite Bloomberg.
Firma de cercetare de piață IDC a anunțat miercuri că Apple și rivalii săi au livrat 1,24 miliarde smartphone-uri în 2024, cu 6,2% mai multe decât în 2023. Însă vânzările de telefoane iPhone au crescut cu doar 0,4% de la un an la altul. Cu toate acestea, Apple rămâne în continuare lider necontestat când vine vorba de profit, în condițiile în care prețul mediu de comercializare a telefoanelor iPhone trece de 1.000 de dolari, în timp ce rivalii care utilizează sistemul de operare Android au, colectiv, un preț mediu de comercializare de aproximativ 295 de dolari, estimează IDC.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cel mai recent studiu scoate la lumină o revenire inegală pe piața de smartphone, care a scăzut după pandemie în pofida apariției Inteligenței Artificiale. Potrivit IDC, o mare parte din creșterea din 2024 a venit din partea cererii înfrânate și a regiunilor cu un grad de penetrare mai mic al smartphone-urilor. Grație dispozitivelor Android cu un preț mai accesibil, mărcile chineze au profitat de creșterea pieței mondiale în 2024, în timp ce Apple este așteptat să înregistreze performanțe mai bune în 2025, scrie Agerpres.
De asemenea, IDC subliniază că adăugarea de capabilități de tipul Inteligența Artificială, o temă importantă pentru producători precum Samsung Electronics Co., Apple și Alphabet, nu a reușit să îi entuziasmeze pe consumatori.
"Chiar dacă GenAI continuă să fie un subiect fierbinte și o prioritate de top pentru mulți producători, nu are încă un impact semnificativ care să ducă la upgrade-uri rapide. Sunt necesare mai multe investiții pentru a crește gradul de conștientizare a consumatorilor și a introduce caracteristici de tip 'must have' care să îi facă pe consumatori să se grăbească spre magazine și să creeze acel super ciclu pe care toată lumea îl așteaptă", spune Nabila Popal, director de cercetare la IDC.
La nivel global, vânzările de smartphone nu au revenit încă la nivelul anterior pandemiei, iar IDC nu așteptată altceva decât o creștere cu o singură cifră în anii care vor veni. Perioadele îndelungate între upgrade-uri, saturarea pieței în economiile dezvoltate și avansul rapid al vânzărilor de smartphone-uri second hand sunt considerați principalii factori care contribuie la stagnare.