Din cele 434 de intersecții din București, doar 176 sunt monitorizate

Din cele 434 de intersecții din București, doar 176 sunt monitorizate
Profit.ro
Profit.ro
scris 18 nov 2016

Din cele 434 de intersecții existente în București, doar 176 sunt introduse în sistemul de monitorizare a Centrului de Management al Traficului, dar din acestea, din cauza lucrărilor edilitare, funcționează sistemele în doar 120 de intersecții, municipalitatea plătind lunar 90.000 -100.000 de euro, a declarat, vineri, primarul general al Capitalei, Gabriela Firea.

„Din cele 434 de intersecții din Capitală, doar 176 sunt monitorizate, dar din motive tehnice, nici măcar acestea nu sunt toate în monitorizare, ci un număr mult mai mic. Așa se explică de ce traficul din Capitală este în continuare sufocant, dincolo de celelalte aspecte care țin de realizarea parcărilor, de autobuzele RATB care trebuie să fie într-un număr mai mare și să aibă un confort sporit pentru călători, dar și banda unică pentru transportul în comun”, a spus primarul general, citat de news.ro, în timpul unei vizite la Centrul de Management al Traficului din București.

Urmărește-ne și pe Google News

Gabriela Firea a spus că nu este mulțumită de felul în care este monitorizat traficul în Capitală și că aparatura utilizată este depășită din punct de vedere tehnic, iar reparațiile ar putea să coste chiar mai mult decât achiziționarea unor echipamente noi care să fie conectate în Centrul de Management al Traficului.

FOTO Un antreprenor belgian, cu o firmă IT la Cluj-Napoca, a construit macheta primei mașini electrice low-cost din România. Cât va costa CITEȘTE ȘI FOTO Un antreprenor belgian, cu o firmă IT la Cluj-Napoca, a construit macheta primei mașini electrice low-cost din România. Cât va costa

„În ceea ce privește acest centru, sunt conștientă de faptul că el trebuie să existe, dar să funcționeze la alți parametri, ridicați, iar asta necesită și o investiție care, din nefericire, nu s-a făcut până acum. Contractul a fost semnat, inițial la sfârșitul anului 2010, dar a devenit funcțional la începutul anului 2011. În 2014, după finalizarea primei părți a contractului, care a fost în jur de 17 milioane de lei plus TVA, s-a adiționat contractul inițial pentru încă trei ani, care s-ar finaliza la sfârșitul lui 2017, pentru o sumă mult mai mare, circa 57 de milioane de lei. Pe lună, mai pe scurt, primăria Capitalei plătește 90.000-100.000 de mii de euro, pentru funcționarea acestui centru de management al traficului”, a afirmat Firea.

Primarul General spune că este necesară o reanalizare a contractului care, în momentul de față nu include mentenanța, fiind doar un contract cadru.

„Nu vreau să acuz pe nimeni, vreau să subliniez faptul că felul în care este monitorizat traficul, acum, în Capitală nu mă mulțumește. Nu îi mulțumește pe cetățeni și vrem să avem un contract pe baza căruia traficul să se fluidizeze, chiar și dacă plătim mai mult. Cred că acest lucru se poate întâmpla printr-o discuție între primăria Capitalei și reprezentanții companiei (UTI – n.r.), tocmai pentru a îmbunătăți acest contract”, a declarat primarul Capitalei.

În aceste condiții, spune primarul general al Capitalei, este posibil ca bugetul pentru monitorizarea traficului în București să fie mai mare.

„Mi-aș dori ca, de anul viitor, să fie o sumă mai mare, dar ea să se vadă și într-o performanță a acestei activități și, acolo unde este nevoie, să corespundă și softul cu hardul, să aducem aparatura care este deja uzată moral și fizic la standardele actuale, iar funcționarea să fie resimțită de către cei care circulă în Capitală”, a afirmat primarul.

viewscnt
Afla mai multe despre
semafor
firea