Compania Națională Romtehnica a anulat licitația pentru cumpărarea a 286 de autoturisme de teren blindate de tip ușor, contract estimat la 367,4 milioane de lei, fără TVA, pentru o perioadă de 3 ani. Toate ofertele depuse au fost neconforme, potrivit autorității contractante.
“Au fost depuse numai oferte neconforme; Decizia civilă nr. 907/16.02.2018 (comunicată Romtehnica la data de 23.04.2018) a Curții de Apel București privind respingerea ca inadmisibilă a cererii de revizuire formulată împotriva Deciziei civile nr. 3643/27.09.2017, pronunțată de Curtea de Apel București în Dosarul nr. 5976/2/2017, prin care Curtea de Apel București a respins ca nefondată plângerea formulată împotriva deciziei CNCS nr. 1839/C11/2229/2342/20.07.2017 (respingerea, ca nefondate, a contestestațiilor formulate, menținerea deciziei Romtehnica de anulare a procedurii de atribuire)”, se arată într-un anunț al Romtehnica postat pe www.e-licitatie.ro (SEAP).
Licitația a fost inițiată în septembrie 2016.
Potrivit datelor autorității contractante, ofertanți au fost IVECO Defence Vehicles Spa, URO Vehiculos Especiales, NIMR Automotive LLC, Teamnet Engineering, Rădăcini Motors, Israel Aerospace Industries, Plasan Sasa LTD, Elbit Systems Land and C41 LTD și asocierile formate din PRO Optica și Nurol Makina VE Sanayi AS, Carmor Integrated Vehicle Solutions LTD și Starc4Sys SRL, AMZ-Kutno SA și Telsec SRL, Shladot Limited și Wawrzaszek ISS Spolka, precum și Stimpex SA și Terradyne Armored Vehicles INC.
Teamnet Engineering este parte a grupului creat de fostul deputat Sebastian Ghiță. El susține că a vândut acțiunile deținute la firmele din grup în vara anului 2012.
Primele 80 de vehicule ar fi trebuit livrate în 2018, potrivit estimărilor Romtehnica, alte 80 un an mai târziu, iar 126 în anul 2020.
CITEȘTE ȘI De ce nu avem autostrăzi și spitale. 3.000 de euro, costul zilei de filaj la SRI, spune un fost ofițer al instituțieiCu o masă proprie de 7,5 tone, vehiculele ar fi trebuit să aibă o capacitate de transport de minimum 1,3 tone și să remorcheze o masă de minimum 1,5 tone.
Vehiculele trebuiau dotate cu tracțiune integral permanentă și cu motor Diesel, care ar fi trebuit să funcționeze atât cu motorină cât și cu combustibil de aviație tip Kerosen.
Conform cerințelor din caietul de sarcini al licitației, capacitatea rezervorului din dotare ar fi trebuit să permită deplasarea vehiculului pe o distanță de minim 400 Km cu o viteză medie de croazieră mai mare de 50 Km/h.
Procedura de atribuire a fost contestată de ori în intervalul decembrie 2016 – august 2017, potrivit datelor SEAP.