Posibilitatea de a-și folosi propriile device-uri la serviciu, cursurile de dezvoltare personală, precum cel de public speaking, flexibilitatea și o atmosferă bună la birou pot motiva angajații și să îi facă mai productivi, potrivit specialiștilor în HR prezenți la evenimentul ”Angajarea și motivarea resurselor umane din organizații”, organizat de Profit.ro, în parteneriat cu MedLife, Benefit Online, Noerr și Max Relax.
”Trăim într- o lume în care motivarea angajaților a devenit spinoasă, pentru că dacă îi dai bani în plus, în două luni îi trece. Nu îi poți bani în plus la fiecare două luni. Rămâne să înțelegi cum funcționează el din punct de vedere psihologic. Această generație Y are capacitatea de a influența societatea prin comportamentul său și are trei direcții: mă interesează ce mă interesează, eu cu ce rămân după ce am participat la orice și dacă nu mă avantajează cu nimic, nu mă bag”, a declarat Alin Comșa co-fondator al companiei de trainning Self Trust Academy.
El spune că angajații sunt plictisiți de trainingurile tradiționale și trebuie motivați prin cursuri care să le ofere și partea de dezvoltare personală și dă ca exemplu cursul de public speaking.
”Înainte de cursuri vorbești doar despre el, despre dezvoltarea lui. După ce am reușit să-i livrez informația de care avea nevoie, îl pun în fața unui discurs cu mulți oameni din sală. Un om care vorbește în public bine are mai multă încredere, reușite profesionale, mai multe șanse să-și atingă obiectivele. Dacă veți înțelege ce vor angajații, veți ajunge la rezultate”, spune Alin Comșa.
Un alt instrument care ar putea fi utilizat de HR manageri pentru a-și motiva angajații și a le crește productivitatea este să-i lase să-și folosească la serviciu propriile device-uri, după o bună reglementare a folosirii acestora.
”BYOD (bring your own device) este un concept destul de nou în România, care a fost lansat inițial în SUA, și poate într-adevăr să motiveze salariații. Le dați posibilitatea salariaților să vină cu propriul device (laptop, tabletă, telefon mobil) care va fi conectat la rețeaua angajatorului. (...) Pentru angajator avantajul este în primul rând o productivitate mai ridicată. Știm foarte bine, telefonul îl avem tot timpul asupra noastră, inclusiv pe noptieră în timpul nopții, și asta înseamnă că ai tendința să-ți citești mailurile tot timpul și să răspunzi imediat sau în viitorul apropiat. Un al doilea avantaj este dat de costurile scăzute, pentru că investiția este a angajatului, iar acesta este mai grijuliu cu acestea”, a explicat Andreea Suciu, avocat în dreptul muncii și șef departament relații muncă al casei de avocatură Noerr.
Printre avantajele pentru salariați este posibilitatea de a veni cu device-ul nou de ultimă generație, mai performant decât cel pus la dispoziție de angajator sau că nu mai poartă asupra sa două device-uri.
Totuși, angajatorii trebuie să conștientizeze că nu poate impune acest concept, pentru că nu toți angajații vor să lucreze așa, iar dacă vor să îl adopte trebuie să ia în considerare reglementarea unor aspecte precum: orele suplimentare, asigurarea unor cheltuieli, soft-uri, mentenanță, traininguri.
Mirela Iordan, directorul de resurse umane al companiei farmaceutice Pfizer România, spune că salariul, siguranța și stabilitatea locului de muncă rămân foarte importante pentru angajați, iar zona de diferențiere pe care companiile pot să o facă este cea de dezvoltare personală și profesională și de atmosferă la birou.
”Beneficiile extrasalariile sunt aceleași, dar sunt și alte beneficii care trec dincolo de zona materială: atmosfera la birou, interacțiune interumană, nu doar prin mailuri, confortul la locul de muncă, echilibrul între viața personală și profesională cu program flexibil, lucrul de acasă, relația bună cu superiorul direct”, spune Mirela Iordan, arătând că toți angajații sunt o investiție și trebuie să-ți pese de acea investiție.