Nivelul donațiilor politice de la marile companii alimentare acceptate de parlamentarii democrați din SUA a crescut în acest ciclu electoral pentru Congres

Nivelul donațiilor politice de la marile companii alimentare acceptate de parlamentarii democrați din SUA a crescut în acest ciclu electoral pentru Congres
scris 26 aug 2024

Nivelul donațiilor politice de la marile companii alimentare acceptate de parlamentarii democrați a crescut în acest ciclu electoral pentru Congres, chiar dacă mulți democrați au acuzat principalele lanțuri de băcănie din SUA și pe furnizorii lor că cresc prețurile suportate de consumatori, arată o analiză Reuters a datelor Comisiei Electorale Federale.

Democrații au motive să se concentreze pe prețurile alimentelor, care au crescut cu 25% între 2019 și 2023.

Urmărește-ne și pe Google News
Dedeman lansează proiectul DedeTech și anunță angajări CITEȘTE ȘI Dedeman lansează proiectul DedeTech și anunță angajări

Sondajele Reuters/Ipsos arată că economia este principala preocupare a alegătorilor și că aceștia au mai multă încredere în republicani pentru a o gestiona, arată News.ro.

Zeci de democrați și-au intensificat apelurile de când Kroger, cea mai mare companie de băcănii a SUA după venituri, a propus o fuziune de 24,6 miliarde de dolari cu rivala mai mică Albertsons.

Contestația Comisiei Federale pentru Comerț față de acord, despre care consideră că este dăunător pentru cumpărători și angajați, va fi judecată într-un tribunal federal din Oregon începând de luni.

PAC-ul lui Albertsons a contribuit până acum cu 291.500 de dolari, mai mult de trei ori față de suma de 90.000 de dolari din întregul ciclu electoral 2021-2022.

PAC Kroger are, de asemenea, donații mai mari, după ce a donat 141.000 USD până acum, în creștere de la 140.500 USD pentru întreg ciclul 2021-2022.

Cel puțin 154 de parlamentari democrați sau organizațiile lor de strângere de fonduri au acceptat contribuții de la câteva companii alimentare de top în timpul actualului ciclu de campanie.

Aceștia includ 51 de democrați din Congres - unul din cinci - care au făcut acest lucru în timp ce au criticat public lăcomia corporativă în industria alimentară.

Unii dintre cei mai vulnerabili democrați ai Senatului - Sherrod Brown din Ohio, Bob Casey din Pennsylvania și Tammy Baldwin din Wisconsin - se numără printre cei care au criticat tacticile companiilor alimentare și le-au acceptat donațiile.

Președintele Bank of China a demisionat CITEȘTE ȘI Președintele Bank of China a demisionat

Șaizeci și cinci de democrați din Congres și comitetele lor de strângere de fonduri afiliate au primit 94 de contribuții de la comitetele de acțiune politică ale Kroger și Albertsons, în valoare totală de 185.000 de dolari, conform datelor FEC până în iunie 2024.

Donațiile celor două companii sunt depășite de cele ale Walmart, al cărei PAC a contribuit cu cel puțin 441.500 de dolari pentru democrați în aceste alegeri.

PAC-urilor corporative li se permite legal să dea până la 10.000 USD pentru campanii și, de obicei, să doneze ambelor părți. În general, 58% din donațiile combinate ale lui Kroger și Albertsons au mers către campaniile republicane ale Congresului din acest ciclu.

Șaizeci și opt de membri actuali ai Congresului au jurat să accepte banii PAC corporativi, conform grupului End Citizens United, față de 59 de acum doi ani.

Activiștii spun că parlamentarii trebuie să-și dea seama că donațiile pot veni cu niște condiții.

”Marile corporații nu doar dau bani aleșilor pentru sănătatea lor, ci o fac pentru a se aștepta la un fel de rentabilitate. Acea întoarcere poate fi adesea în încercarea de a opri roțile guvernului să se miște pentru a aplica legea împotriva lor”, a spus Morgan Harper, director de politici la Fight Corporate Monopolies.

Vicepreședintele Kamala Harris a plasat, de asemenea, combaterea creșterii prețurilor în centrul primului discurs economic important din campania ei prezidențială.

VIDEO Roboții încep să înlocuiască paznicii CITEȘTE ȘI VIDEO Roboții încep să înlocuiască paznicii

Casey, care se confruntă cu o luptă acerbă pentru realegere în Pennsylvania, a declarat că Mondelez International a alimentat ”lăcomia” prin micșorarea biscuiților Wheat Thins și a Double Stuf Oreos și a criticat Procter & Gamble pentru prețurile la hârtie igienică, săpun de vase și pasta de dinți. Campania sa a acceptat donații de 1.000 USD de la PAC-urile ambelor companii, care aprovizionează comercianți cu amănuntul, inclusiv Kroger și Albertsons.

Campania lui Casey a spus că criticarea donatorilor a demonstrat independența.

”Bob Casey este un luptător independent, care va apără întotdeauna oamenii care se opun lăcomiei corporative și a companiilor care îi jefuiesc pe oamenii din Pennsylvania”, a spus un purtător de cuvânt al campaniei.

Un purtător de cuvânt al Mondelez a declarat că compania ia în considerare ”o varietate de criterii, inclusiv pozițiile pe probleme de politică publică importante pentru afacerea noastră, prezența angajaților sau a facilităților noastre în districtul sau statul candidatului și membrii comisiilor cheie sau poziții de conducere” atunci când face donații de campanie.

Brown, a cărui candidatură pentru realegere în Ohio este considerată una dintre cele mai dificile pentru democrați, care încearcă să-și apere majoritatea de 51-49 din Senat, a primit anul trecut 2.500 de dolari de la PAC-ul Kroger din Cincinnati și 5.000 de dolari de la PAC-ul Albertsons.

Brown a fost, de asemenea, singurul parlamentar care a primit contribuții de la directorii executivi ai ambelor lanțuri de băcănie, ambii au contribuit cu maximum 6.600 de dolari. El a dat vina pe scară largă pe cheltuielile corporative pe răscumpărări de acțiuni și pe bonusurile executive pentru creșterea prețurilor la alimente. El sprijină înțelegerea dintre Kroger-Albertsons, deoarece companiile sunt sindicalizate.

”Dacă această fuziune se realizează corect și Kroger se asigură că lucrătorii au un loc la masă, compania are potențialul de a deveni una dintre cele mai mari companii sindicalizate dintr-o industrie care este din ce în ce mai dominată de giganți corporativi nonsindicali”, a declarat purtătorul de cuvânt al lui Brown, Kevin. Donohoe.

Uniunea Internațională a Muncitorilor Sindicalizați din Alimentație și Comerț, care reprezintă lucrătorii din ambele lanțuri, se opune fuziunii.

Baldwin din Wisconsin a acuzat General Mills de prețuri ”înșelătoare” pentru micșorarea cutiilor de cereale Cocoa Puffs cu 1,2 uncii, dar percepând același preț. De atunci, campania lui Baldwin a primit un total de 7.500 de dolari de la PAC-ul General Mills.

Campania lui Baldwin nu a răspuns solicitărilor de comentarii. Democrații Congresului au criticat, de asemenea, creșterea prețurilor în industria de ambalare a cărnii, dar au acceptat cel puțin 286.000 de dolari sub formă de donații de campanie în acest ciclu de la JBS USA, Tyson Foods și Cargill.

Albertsons a refuzat să comenteze. Celelalte companii menționate nu au răspuns solicitărilor de comentarii.

viewscnt
Afla mai multe despre
donatii
sua
companii alimentare