Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat că se dorește schimbarea tablelor școlare clasice, cu cretă, cu table interactive, în toate cele peste 80.000 de săli de clasă din România. Cu ajutorul acestor table, elevii vor putea, în timp real, să preia informațiile pe laptop, tabletă sau telefonul mobil.
Sorin Cîmpeanu a declarat, sâmbătă, la Digi24 că rolul profesorului s-a schimbat și că acesta trebuie să aibă rolul de indrumător al elevului, scrie News.ro.
”Ne propunem înlocuirea tablei clasice cu cretă și butere de către table interactive, în toate cele peste 80.000 de săli de clasă din România. De ce profesorul va trebui și va înțelege că rolul s-a schimbat, că trebuie să aibă o componentă mai puternică de facilitator de învățare, de îndrumare a elevilor între acele surse de informare care sunt atât de multe și atât de la îndemână, dar nu sunt toate bune. Rolul profesorului este acela de a-i îndruma pe elevi”, a declarat Sorin Cîmpeanu.
Ministrul Educației a explicat care sunt beneficiile unei table interactive.
”Având o tablă interactivă, chiar și profesorii care nu au competențe digitale atât de dezvoltate vor putea să scrie cu markerul pe tablă exact așa cum scriau cu creta pe tablă. Elevii vor avea avantajul, dincolo de dispariția buterelui, pentru că e clar că se pot șterge mai ușor și într-o manieră protectoare pentru mediu, ele vor putea să fie preluate pe orice dispozitiv al elevilor. Cum spuneam, laptop, tabletă, chiar și pe telefon, ceea ce se predă. Vor putea avea acces chiar și în acele situații speciale când nu vor putea să vină la școală, își vor putea descărca în timp real, lecția. Acesta este avantajul unei simple table interactive”, a declarat Cîmpeanu.
Sorin Cîmpeanu a precizat că profesorii vor avea la îndemână și motoare de căutare pentru a le exemplifica elevilor cu imagini video, mai ușor de reținut.
”Mai apoi, sunt convins că fiecare profesor, având la îndemână acel motor de căutare, atunci când va avea nevoie, va dori să explice la fizică, la chimie, biologie, o singură căutare îl vor duce către experimente disponibile în format video care vor fi mai atrăgătoare pentru elevi, pe de altă parte mult mai eficiente din perspectiva competențelor pe care elevul trebuie să și le însuțească în urma acelor lecții. Asta însemană o transformare a abordării profesorilor”, a declarat Cîmpeanu.
Ministrul a subliniat și nevoia de o salarizare motivantă a profesorilor.
”Pentru că e o utopie să îți dorești o educație de calitate fără profesori, după cum este la fel de utopic să îți dorești profesori buni, absolvenți ai universităților, dintre cei mai buni, care să îmbrățișeze cariera didactică, fără o salarizare motivantă. E nevoie de resurse financiare. Sigur, le cerem mai mult profesorilor, dar trebuie să le si oferim. Va trebui să fie, în opinia mea, 25 la sută din salariul maxim din grila bugetară, alții spun salariul mediu pe economie (...) Evaluarea cadrelor didactice se schimbă, titularizarea nu cred că este un lucru pe care trebuie să îl schimbăm”, a declarat Sorin Cîmpeanu.