Majoritatea de guvernământ nu a putut aproba prescrierea după 3 ani a incompatibilităților și conflictului de interese pentru toate funcțiile și demnitățile publice

Majoritatea de guvernământ nu a putut aproba prescrierea după 3 ani a incompatibilităților și conflictului de interese pentru toate funcțiile și demnitățile publice
Ovidiu Bărbulescu
Ovidiu Bărbulescu
scris 18 apr 2018

Camera Deputaților nu putut aproba, miercuri, ca urmare a neîntrunirii numărului de voturi necesare, prescrierea după 3 ani a stării de incompatibilitate sau a conflictului de interese pentru toate categoriile de funcționri și demnitari publici. Proiectul fusese propus spre adoptare de deputații juriști, iar decizia ar fi venit la doar două zile după ce senatorii aprobaseră prescrierea respectivă doar în cazul aleșilor locali.

Senatorii vor fi cei care vor lua decizia finală cu privire la proiectul propus spre dezbatere.

Urmărește-ne și pe Google News

”Faptele săvârşite de persoanele încadrate la categoriile prevăzute la art.1, aflate în exercitarea demnităţilor publice sau funcţiilor publice ce determină existenţa conflictului de interese sau a stării de incompatibilitate se prescriu în termenul general de 3 ani de la data săvârşirii lor”, este noul articol introdus de majoritatea PSD-ALDE la Legea nr.176/2010 privind integritatea în exercitarea funcţiilor şi demnităţilor publice, pentru modificarea şi completarea Legii nr.144/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Integritate.

Practic, prescrierea faptelor săvârșite în stare de incompatibilitate sau de conflict de interese ar fi aplicată oricărei funcții sau demnității publice, inclusiv pentru președintele României, președinții camerelor parlamentare, premierului și miniștrilor, magistraților, conducerii BNR, șefilor de servicii de informații, primarilor și consilierilor locali, prefecților, angajaților de la caebinetele demnitarilor, reprezentanților statului în adunările generale sau consilile de administrație ale companiilor cu acționariat public, ba chiar și candidaților în alegeri.

Teodorovici consolează cinic administratorii pensiilor private. Contribuțiile la Pilonul II vor fi mai mici, dar vor putea fi plasate în mai multe tipuri de investiții CITEȘTE ȘI Teodorovici consolează cinic administratorii pensiilor private. Contribuțiile la Pilonul II vor fi mai mici, dar vor putea fi plasate în mai multe tipuri de investiții

Astfel, dacă va fi adoptată în cele din urmă, prescrierea ar fi valabilă pentru:

1. Președintele României;

2. consilierii prezidențiali și consilierii de stat;

3. președinții Camerelor Parlamentului, deputații și senatorii;

4. membrii din România în Parlamentul European și membrii în Comisia Europeană din partea României;

5. primul-ministru, membrii Guvernului, secretarii de stat, subsecretarii de stat, asimilații acestora, precum și consilierii de stat din aparatul de lucru al primului-ministru;

6. membrii Consiliului Superior al Magistraturii;

7. judecătorii, procurorii, magistrații-asistenți, asimilații acestora, precum și asistenții judiciari;

8. personalul auxiliar de specialitate din cadrul instanțelor judecătorești și parchetelor;

9. judecătorii Curții Constituționale;

10. membrii Curții de Conturi și personalul cu funcții de conducere și de control din cadrul acesteia;

11. președintele Consiliului Legislativ și președinții de secție;

12. Avocatul Poporului și adjuncții săi;

13. președintele și vicepreședintele Autorității Naționale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal;

14. membrii Consiliului Concurenței;

15. membrii Colegiului Consiliului Național pentru Studierea Arhivelor Securității;

16. membrii Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare;

17. membrii Consiliului Economic și Social;18. membrii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor;

19. membrii Consiliului Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private;

20. membrii Consiliului Național pentru Combaterea Discriminării;

21. membrii Consiliului Național al Audiovizualului;

22. membrii consiliilor de administrație și ai comitetelor directoare ale Societății Române de Radiodifuziune și ale Societății Române de Televiziune;

23. președintele și vicepreședintele Agenției Naționale de Integritate, precum și membrii Consiliului Național de Integritate;

24. directorul general și membrii consiliului director al Agenției Naționale de Presă AGERPRES;

25. directorul Serviciului Român de Informații, prim-adjunctul și adjuncții săi;

26. directorul Serviciului de Informații Externe și adjuncții săi;

27. personalul diplomatic și consular;

28. directorul Serviciului de Protecție și Pază, prim-adjunctul și adjunctul său;

29. directorul Serviciului de Telecomunicații Speciale, prim-adjunctul și adjuncții săi;

30. aleșii locali;

31. persoanele cu funcții de conducere și de control, precum și funcționarii publici, inclusiv cei cu statut special, care își desfășoară activitatea în cadrul tuturor autorităților publice centrale ori locale sau, după caz, în cadrul tuturor instituțiilor publice;

32. persoanele cu funcții de conducere și de control din cadrul unităților sistemului de învățământ de stat și unităților de stat din sistemul de sănătate publică;

33. personalul încadrat la cabinetul demnitarului în administrația publică centrală, precum și personalul încadrat la cancelaria prefectului;

34. membrii consiliilor de administrație, ai consiliilor de conducere sau ai consiliilor de supraveghere, precum și persoanele care dețin funcții de conducere în cadrul regiilor autonome de interes național sau local, companiilor și societăților naționale sau, după caz, societăților comerciale la care statul sau o autoritate a administrației publice locale este acționar majoritar sau semnificativ;

35. guvernatorul, prim-viceguvernatorul, viceguvernatorii, membrii consiliului de administrație, angajații cu funcții de conducere ai Băncii Naționale a României, precum și personalul din conducerea băncilor la care statul este acționar majoritar sau semnificativ;

36. personalul instituțiilor publice, inclusiv personalul angajat cu contract individual de muncă, implicat în realizarea procesului de privatizare, precum și personalul instituțiilor și autorităților publice, inclusiv personalul angajat cu contract individual de muncă, care administrează sau implementează programe ori proiecte finanțate din fonduri externe sau din fonduri bugetare;

37. președinții, vicepreședinții, secretarii și trezorierii federațiilor și confederațiilor sindicale;

38. prefecții și subprefecții;

39. candidații pentru funcțiile de Președinte al României, deputat, senator, consilier județean, consilier local, președinte al consiliului județean sau primar.

INTERVIU David Friedman: Corupția necesită existența unor “favoruri” de vândut: autorizații, avize, licențe CITEȘTE ȘI INTERVIU David Friedman: Corupția necesită existența unor “favoruri” de vândut: autorizații, avize, licențe

Votul deputaților vine după ce, luni, senatorii au aprobat un proiect de lege care aproba prescrierea de 3 ani doar în cazul aleșilor locali.

Majoritatea de guvernământ nu a putut aproba prescrierea după 3 ani a incompatibilităților și conflictului de interese pentru toate funcțiile și demnitățile publice

Proiectul mai prevedea că primarii și viceprimarii, primarul general și viceprimarii municipiului București, dar și consilierii locali și județeni vor putea exercita funcții în alte domenii de activitate din sectorul privat, cu condiția ca funcțiile respective să nu fie ”în legătură directă” cu funcția de primar sau consilier. 

Proiectul adoptat de senatori în cazul aleșilor locali va fi transmis spre dezbatere Camerei Deputaților, în timp ce proiectul care nu a întrunit numărul de voturi la Camera Deputaților va fi transmis spre dezbatere finală Senatului. 

viewscnt
Afla mai multe despre
functionar
public
incompatibilitate
conflict
interese
parlament
proiect
lege
psd