Compania Disney a retras reclamele de pe Facebook pentru platforma Disney+, dar și advertorialele Hulu de pe Instagram, ca parte a campaniei „Stop Hate for Profit”, potrivit presei americane.
Disney este compania care a cheltuit cel mai mult pentru reclamele pe Facebook în prima jumătate a acestui an: 210 milioane de dolari pentru Disney+ doar în Statele Unite.
Wall Street Journal a scris că, recent, Disney a „redus dramatic” advertorialele de pe Facebook. Compania nu a comentat situația.
CITEȘTE ȘI Un costum din filmul „2001: A Space Odyssey” și capa purtată de Christopher Reeve în „Superman”, vândute la licitațieAcțiunea Disney vine la mai puțin de o lună de la lansarea campaniei #StopHateForProfit, căreia s-au alăturat peste 1.000 de companii care au suspendat temporar plata de reclame pe rețeaua de socializare, în încercarea de a forța Facebook să gestioneze mai ferm cazurile de hărțuire și discursul motivat de ură.
Între companiile care s-au retras deja se numără Unilever, Coca-Cola, Microsoft, Target, Starbucks și Verizon, informează News.ro.
Inițiativa este condusă de mai multe grupuri, între care National Association for the Advancement of Colored People (NAACP) și Anti-Defamation League.
Un reprezentant al Facebook, citat de Variety, a declarat: „Investim miliarde de dolari în fiecare an pentru a menține comunitatea noastră în siguranță și colaborăm continuu cu experți din afară pentru a ne analiza și actualiza politicile. Știm că avem multe de făcut și vom continua să muncim cu grupuri pentru drepturile civile și alți experți pentru a dezvolta și mai multe unelte, tehnologia și politicile pentru a continua această luptă”.
Wall Street Journal a mai notat că diviziile Disney „reexaminează publicitatea lor pe Facebook”.
Potrivit unor surse, Facebook are în vedere să interzică reclamele politice pe platformele sale. De luna trecută, utilizatorii americani ai Facebook și Instagram pot dezactiva advertorialele politice.