România a avut în ianuarie cea mai mare creștere a vânzărilor cu amănuntul din Uniunea Europeană, de 11% față de aceeași perioadă a anului trecut (serie ajustată), în timp ce avansul din UE a fost de 2,7%, iar în zona euro s-a situat la 2,3%, potrivit datelor publicate de biroul european de statiatică, Eurostat.
România este urmată în clasament de Ungaria, cu un avans de 7,5%, și de Letonia, cu o creștere de 7,2%.
Pe de altă parte, față de luna decembrie, comerțul cu amănuntul a scăzut în România cu 0,9%. Scăderi mai abrupte au fost consemnate doar în Slovacia, Malta, Estonia și Belgia.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Atât la nivelul Uniunii Europene, cât și la nivelul zonei euro, comerțul cu amănuntul a avut, în ianuarie, un declin lunar de 0,1%.
Volumul comerțului cu amănuntul este măsurată prin evoluția cifrei de afaceri în comerțul de retail, ajustată în funcție de evoluția prețurilor și efectele sezoniere.
Institutul Național de Statistică a anunțat că, în ianuarie 2018, volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie brută, a înregistrat un avans anual de 11,1% ca urmare a creșterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+16,7%), comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+8%) și la vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (+7,5%).
În luna ianuarie 2018, comparativ cu luna precedentă, cifra de afaceri a scăzut pe ansamblu cu 25,3%, ca urmare a scăderii vânzărilor de produse nealimentare (-29,5%), vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (-24,7%) și comerțului cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (-17,7%).