România a avut în ianuarie cea mai mare creștere a vânzărilor cu amănuntul din Uniunea Europeană, de 11% față de aceeași perioadă a anului trecut (serie ajustată), în timp ce avansul din UE a fost de 2,7%, iar în zona euro s-a situat la 2,3%, potrivit datelor publicate de biroul european de statiatică, Eurostat.
România este urmată în clasament de Ungaria, cu un avans de 7,5%, și de Letonia, cu o creștere de 7,2%.
Pe de altă parte, față de luna decembrie, comerțul cu amănuntul a scăzut în România cu 0,9%. Scăderi mai abrupte au fost consemnate doar în Slovacia, Malta, Estonia și Belgia.
Atât la nivelul Uniunii Europene, cât și la nivelul zonei euro, comerțul cu amănuntul a avut, în ianuarie, un declin lunar de 0,1%.
CITEȘTE ȘI S&P: Lipsa de transparență, modificările aduse Codului fiscal și corupția afectează mediul de afaceri din RomâniaVolumul comerțului cu amănuntul este măsurată prin evoluția cifrei de afaceri în comerțul de retail, ajustată în funcție de evoluția prețurilor și efectele sezoniere.
Institutul Național de Statistică a anunțat că, în ianuarie 2018, volumul cifrei de afaceri pentru comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), serie brută, a înregistrat un avans anual de 11,1% ca urmare a creșterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+16,7%), comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+8%) și la vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun (+7,5%).
În luna ianuarie 2018, comparativ cu luna precedentă, cifra de afaceri a scăzut pe ansamblu cu 25,3%, ca urmare a scăderii vânzărilor de produse nealimentare (-29,5%), vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (-24,7%) și comerțului cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (-17,7%).