România a devenit pentru oamenii de afaceri din Ungaria a doua piață externă ca importanță, în fața SUA

România a devenit pentru oamenii de afaceri din Ungaria a doua piață externă ca importanță, în fața SUA
scris 20 mar 2018

România a devenit pentru oamenii de afaceri din Ungaria a doua piață externă ca importanță, după Germania, din punct de vedere al perspectivelor de dezvoltare ale firmelor ungare, efect inclusiv al dimensiunii minorității maghiare de pe teritoriul românesc, relevă un studiu redactat în statul vecin.

"Pentru firmele ungare, Germania a fost, în mod tradițional, cea mai importantă țintă pentru creșterea pieței, România devenind acum a doua țară cu cea mai mare importanță în ceea ce privește perspectivele de creștere ale companiilor", relevă documentul.

Urmărește-ne și pe Google News

În acest clasament, realizat pe baza datelor indicate de CEO ai mai multor companii ungare, România este urmată de Statele Unite și Slovacia.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Ungaria este unul dintre partenerii tradiționali ai României și a ocupat permanent o poziție de top în comerțul exterior românesc, situându-se în 2015 pe locul 3 în totalul schimburilor comerciale ale României, după Germania și Italia.

În 2016, valoarea schimburilor comerciale româno-ungare a fost de 7,94 miliarde euro, în creștere cu 1,2% față de anul precedent și cu o pondere de 6,44% în totalul comerțului exterior al României, din care export 2,94 miliarde euro (creștere 1,2%, pondere 5,18%) și import 5 miliarde euro (creștere 1,1%,  pondere 7,15%).

Cea mai mare pondere în totalul exporturilor românești o reprezintă secțiunea mașini, aparate și echipamente electrice, urmată de grupele mase plastice, metale comune și produse minerale.

La importuri, ponderea cea mai mare o deține secțiunea „Mașini și aparate electrice” urmată de „Produse ale industriei chimice” și „Produse minerale”;

La 31 august 2017, valoarea schimburilor comerciale bilaterale a fost de 5,6  miliarde euro (creștere cu 8,2% față de aceeași perioadă din 2016), din care exportul 1,9 miliarde euro (scădere cu 1,1%) și importul 3,6 miliarde euro (creștere 13,8%). Soldul balanței comerciale a fost de -1,7 miliarde euro, defavorabil părții române și în creștere cu 36,4% față de cel înregistrat la 31 august 2016.

Conform statisticii BNR, la 31 decembrie 2016, Ungaria se situa pe locul 15 după ponderea deținută în soldul investițiilor străine directe (ISD), respectiv 1,4% cu o valoare de 965 milioane euro. Acest sold reprezintă aportul la capitalurile proprii, inclusiv profitul reinvestit, la care se adaugă creditul net al întreprinderilor investiție străină directă.

Totodată, Ungaria ocupă locul 15 și ca pondere în soldul ISD în întreprinderi greenfiled, la 31 decembrie 2016, respectiv 1,4% cu o valoare de 555 milioane euro.

Conform datelor ONRC, la 30 septembrie 2017, erau înregistrate în România 13.441 societăți comerciale cu participare ungară la capitalul social, reprezentând un capital total investit de 913,93 milioane euro (2,13% din total capital social străin investit în România). Ungaria ocupă locul 13 în clasamentul investitorilor străini din România.

Investițiile românești în economia ungară se ridică, în prezent, la aproximativ 160 milioane euro. În Ungaria sunt înregistrate peste 7.700 societăți cu capital românesc.

La recensământul ungar din 2011, 26.345 de persoane au declarat că sunt de origine română, 13.886 de persoane au declarat limba română ca fiind limba lor maternă, iar 17.983 de persoane au declarat că folosesc limba română ca instrument de comunicare.

Începând cu 1 ianuarie 2009, accesul cetățenilor români pe piața forței de muncă din Ungaria este liber.

Conform rezultatelor recensământului din 2011, minoritatea maghiară din România numără 1.227.600 persoane și reprezintă 6,5% din totalul populației.

viewscnt
Afla mai multe despre
ungaria
romania
firme