Piața serviciilor de training, teambuilding și consultanță în resurse umane a scăzut alarmant în luna martie, înregistrând cu trei sferturi mai puține proiecte.
În prezent, mediul de afaceri a intrat într-o perioadă de adaptare, iar circa 80% dintre multinaționale și companiile mari, cu peste 1.000 de angajați, au reușit să pună la punct strategii funcționale pentru munca la domiciliu, arată datele companiei HPDI (Human Performance Development International).
“Pandemia COVID-19 și restricțiile pe care le-a adus cu sine au însemnat înghețarea industriei noastre pentru o perioadă încă nedefinită, dar pe care ne-o dorim cât mai scurtă. Practic, aproape toate proiectele de training și teambuilding au fost sistate. Programele de învățare și dezvoltare au fost oprite, iar prioritățile companiilor s-au mutat aproape exclusiv în zona de supraviețuire, siguranță și continuitate în business.
Acum, la aproape o lună de când marea majoritate a companiilor care și-au putut trimite angajații să muncească de acasă au făcut-o, observăm că, datorită migrării în digital, a început să crească interesul pentru webinarii. Oamenii simt nevoia de ajutor în tranziția de la munca de la birou la cea de acasă, iar acest lucru se întâmplă prin stabilirea unor proceduri de lucru, prin ajustarea mentalității și a programului, precum și printr-un sistem performant de management de la distanță. Companiile au trecut din etapa de panică provocată de pandemie și de criza medicală, în cea de teamă pentru viitorul lor. În acest moment, și-au așezat în cea mai mare parte sistemele de muncă de la distanță, iar acum vine partea de adaptare și sprijinire a angajaților, de la manageri la toți membrii echipelor”, spune Petru Păcuraru, fondator al HPDI.
Potrivit fondatorului companiei, singurul serviciu care nu a înregistrat scăderi notabile în această perioadă a fost coaching-ul.