Municipiul Buzău a lansat o licitație estimată la 2,5 milioane de lei, fără TVA, pentru realizarea unei platforme de management educațional care va permite părinților să vizualizeze orarul și situația școlară a copiilor (note, absențe, conduită), precum și observațiile din partea profesorilor. De asemenea, părinții vor putea comunica cu profesorii, dirigintele, secretariatul și conducerea școlii.
Platforma va avea un modul dedicat elevilor care, pe lângă informații despre orar, note, absențe motivate și nemotivate, plusuri și minusuri primite pentru activitatea la ore sau observații din partea profesorilor, va furniza informații și despre probabilitatea de ascultare și va permite accesul la o librărie online gratuită cu minim 8.000 de titluri, precum și cumpărarea de rechizite școlare direct în contul fiecărui elev.
De asemenea, elevii vor avea acces la teste de autocunoaștere pe partea de carieră și teste de inteligență, precum și o prezentare a facultăților din România.
Modulul director și secretariat al platformei va permite, printre altele, realizarea clasamentului general al elevilor, rapoarte statistice, rapoarte de activitate ale cadrelor didactice sau listarea fișei matricole și a catalogului în format fizic.
Platforma va permite Primăriei Buzăului, care finanțează în totalitate proiectul, să acceseze toate informațiile școlare din cataloagele tuturor claselor și să comunice cu toți membrii unităților de învățământ din județ.
Cu o durată de 12 luni, proiectul prevede achiziționarea unui număr de 1.173 de tablete PC de ultimă generație, conexiuni 4G pentru aceste dispozitive și un număr de 21.143 licențe anuale pentru accesarea de către elevi a tuturor opțiunilor platformei în limba română și engleză.
Viitorul câștigător al licitației va întocmi baza de date inițiale pentru fiecare unitate de învățământ (elevi, cadre didactice, părinți etc) în format electronic, va asigura manualul de utilizare online și tutorialele, biblioteca virtuală gratuită și cursurile de training pentru profesori, directori, secretariat, inspectorat și aparatul de specialitate al primarului.
De asemenea, furnizorul va asigura asistență telefonică prin call center.
Ofertele vor fi deschise la finele primei jumătăți a lunii noiembrie, potrivit anunțului de participare la licitație.