Autoritatea de Supraveghere Financiară a publicat pe site-ul oficial o atenționare către turiștii care își petrec vacanțele în străinătate, mai exact să verifice dacă agenția de turism are încheiată o poliță de asigurare și care este compania de asigurare.
"Recomandăm consumatorilor să acorde o atenție deosebită precizărilor obligatorii din contractul de comercializare a pachetului de servicii încheiat de agenția de turism cu turiștii (Ordinul nr. 235/2001 emis de Ministerul Turismului), indiferent de modul de prezentare al acestuia (catalog, pliant, alt înscris) cu privire la faptul că turistul este asigurat pentru insolvabilitatea sau falimentul agenției, precum și termenele și condițiile în care turistul poate solicita plata despăgubirilor.
Obiectul polițelor de asigurare este acoperirea de asigurator a riscului de neplată pe care îl are agenția de turism față de turiști, cauzat de neexecutarea integrală sau parțială a contractelor de comercializare a pachetului de servicii turistice, în cazul insolvabilității sau falimentului agenției, respectiv atunci când agenția nu achită debitul în termen de 15 zile calendaristice de la primirea de la turist a documentelor justificative sau dacă întrerupe în mod unilateral acordarea serviciilor", se arată în comunicat.
Iată ce sfaturi are instituția pentru turiștii români în cazul insolvabilității sau falimentului agenției, respectiv atunci când agenția nu achită debitul în termen de 15 zile calendaristice de la primirea de la turist a documentelor justificative sau dacă întrerupe în mod unilateral acordarea serviciilor:
- adresați-vă agenției de turism, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, în termen de 15 zile de la data încheierii derulării pachetului de servicii turistice sau de la data repatrierii.
- anunțați asiguratorul prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, în termen de 5 zile de la data confirmării adresate agenției, cu privire la rambursarea sumelor achitate și/sau cheltuielilor de repatriere.
- dacă în termen de 10 zile nu ați primit de la agenția de turism rambursarea sumelor cuvenite, puteți transmite asiguratorului, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, o cerere de despăgubire însoțită de: copii ale documentelor justificative (contractual de comercializare a pachetului de servicii turistice, confirmările de primire, documente de plată sau documentele de transport și cazare)
Despăgubirea nu poate depăși suma achitată de turist în contractul de comercializare a pachetului de servicii turistice și va fi plătită în termen de 30 de zile de la data primirii de către asigurator a documentelor justificative de la turist.