Anul 2016 care mai are doar câteva zile până a intra în album este și cel care a “trezit” cele mai multe firme orientate spre livrări de produse, dar care numărau atent minutele din abonament rezervate convorbirilor telefonice cu clienții și internetului. 2016 este anul în care comerțul online românesc a explodat, depășind granița de 6 miliarde de lei cifră de afaceri, nivel istoric pentru România, conform datelor anunțate în această lună și care indică evoluția comerțului online începând cu 2011.
Dar această cifră de afaceri fără precedent a fost generată de firmele trezite, cum spuneam, din clișeul afacerii de până atunci. Le-a trezit aducându-le în față o realitate care în multe alte state europene este demult un stil normal de lucru: nu contează cât ai reușit să economisești la un abonament de telefon și net dacă curierul pe care l-ai trimis la client a ajuns în cartierul vecin după ce a rămas fără conexiune pe GPS și nu a avut cum să ceară detalii șefilor prin telefon deoarece limita de minute era depășită de vreo 3 zile.
De exemplu, un restaurant trebuie să livreze comenzi la domiciliu. Însă, pentru acest lucru, oferta trebuie să fie disponibilă online și mereu actualizată, iar între angajați trebuie să existe o comunicare permanentă. Și astfel au înțeles, într-un final, și patronii că angajatul care efectuează livrarea are nevoie nu doar să comunice cu cei din restaurant, dar și de internet pentru căutarea adresei de livrare și navigarea auto sau pedestră.
Acest lucru nu se poate întâmpla când îți calculezi cuvintele în funcție de minutele rămase. Pentru o activitate neîntreruptă și performantă, orice companie are nevoie de minute nelimitate pentru comunicarea de voce. Iar un restaurant nu poate să rateze o comandă pentru că angajatul care trebuia să facă livrarea nu a mai avut suficient net pentru a localiza adresa pe Google Maps.
Mulți proprietari de firme au înțeles acest lucru doar după ce clienții au sunat să întrebe de ce au primit pizza rece sau telefonul mobil comandat după o săptămână. Evident, au acuzat problemele de înzăpezire pe timp de vară sau de întuneric pe stradă în timpul zilei, dar în paralel au căutat rapid soluții care să-i ajute să asigure angajaților - și firmei, până la urmă – acces permanent la telefonie și internet fără ca angajații de la contabilitate să ridice sprânceana.
Din fericire, anul 2016 a adus pe piață oferte accesibile și extrem de avantajoase, cu facilități de comunicare potrivite necesităților particulare ale unei companii, precum abonamentul Red Flexibil de la Vodafone, cu număr nelimitat de minute în orice rețea națională și net arhisuficient.
Pentru liniștea contabililor, proprietarii de firme au văzut că au și de unde să aleagă – cinci tipuri de abonamente cu prețuri cuprinse între 17 euro și 65 de euro, care, pe lângă numărul nelimitat de minute naționale și o limită generoasă de minute internaționale, includ și un smartphone 4G sau 4G+ de ultimă generație gratuit.
Chiar dacă se concentrează pe comunicarea vocală, abonamentele Red Flexibil stau foarte bine și în ceea ce privește datele mobile. Acestea oferă între 4 GB și 14 GB lunar pentru traficul de date.
Diversitatea ofertei face ca de aceasta să poate beneficia orice companie, indiferent de dimensiune. O companie mică sau medie se poate mulțumi cu 4, 6 sau 8 GB de trafic lunar de date, în timp ce o companie mai mare poate beneficia și de 14 GB.
Companiile mici speriate la rândul lor de costuri pot însă găsi pe piață alternative, precum abonamentele Flexibil 8 și Flexibil 13, tot de la Vodafone, la îndemâna lor nu doar pentru costurile reduse, ci și pentru beneficiile oferite. Primul aduce convorbiri nelimitate în rețea și 600 MB trafic de date, în timp ce al doilea ridică ștacheta la 3 GB de net lunar și minute nelimitate în orice rețea națională plus rețelele fixe internaționale.
Greu acum ca un curier să mai rămână stană de piatră pe traseu, uitându-se derutat în dreapta și în stânga.