Primăria Capitalei a ales un nou logo pentru București, după descalificarea câștigătorului inițial

Primăria Capitalei a ales un nou logo pentru București, după descalificarea câștigătorului inițial
scris 5 mai 2017

Primăria Capitalei a ales un alt logo pentru București, următorul clasat în funcție de punctaj, după ce lucrarea care a fost desemnată inițial câștigătoare la concursul organizat de municipalitate a fost descalificată pentru că seamănă cu unul dintre logo-urile orașului Taipei. Premiul îi va fi înmânat lui Alexandru Nenciu în șapte zile de la comunicarea deciziei, timp în care logo-ul va fi publicat pe site-ul Primăriei Capitalei și pe pagina sa de Facebok, câștigătorul fiind validat în 12 mai doar dacă în acest interval nu apar sesizări de plagiat sau de asemănare cu alt logo existent.

„În urma descalificării lucrării declarate inițial câștigătoare, juriul concursului organizat de Primăria Capitalei pentru realizarea unui logo reprezentativ al municipiului București a desemnat un nou învingător în persoana lui Alexandru Mihai Nenciu, a cărui propunere de logo era următoarea clasată în funcție de punctaj”, a anunțat, vineri, municipalitatea.

Urmărește-ne și pe Google News

Logo-ul propus de noul câștigător „reconstituie etapele unei istorii”, prin combinarea unor edificii reprezentative ale Capitalei: Arcul de Triumf, Palatul CEC, Ateneul Român și Arena Națională, scrie News.ro.

„Logo-ul creat de mine încearcă să spună o poveste, să reconstituie etapele unei istorii, prin reprezentarea simplificată a patru edificii-simbol ale Bucureștiului: Arcul de Triumf, Palatul CEC, Ateneul Român și Arena Națională. Logo-ul nu este altceva decât un vector de transmitere a identității colective”, susține Alexandru Nenciu.

Municipalitea precizează că a decis, de comun acord cu juriul, ca înmânarea premiului și semnarea contractului de cedare a drepturilor de autor să aibă loc în șapte zile de la comunicarea deciziei, timp în care logo-ul va fi publicat pe site-ul Primăriei Capitalei și pe pagina sa de Facebok, câștigătorul fiind validat în 12 mai doar dacă în acest interval nu apar sesizări de plagiat sau de asemănare cu alt logo existent.

EXCLUSIV Piloții și stewardesele Tarom au asigurare de până la 200.000 dolari. Despăgubiri de 250.000 DST pentru moștenitori CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Piloții și stewardesele Tarom au asigurare de până la 200.000 dolari. Despăgubiri de 250.000 DST pentru moștenitori

Potrivit reprezentanților primăriei, unele dintre lucrările participante vor primi „premii simbolice pentru popularitate”, în funcțire de aprecierea publicului, autorii acestora urmând să fie incluși într-o bază de date pentru a fi solicitați pentru lucrări viitoare de grafică de către instituțiile din subordinea Primăriei Capitalei.

Primăria Capitalei anunța, miercuri, că Narcis Teodor Lupou, un designer din Timișoara, în vârstă de 32 de ani, a câștigat concursul pentru realizarea unui logo reprezentativ al Bucureștiului, premiul care îi va fi acordat acestuia fiind în valoare de 50.000 de lei brut, sumă ce reprezintă cesionarea exclusivă a drepturilor de utilizare a lucrării.

Lucrarea a fost, însă, descalificată, joi, pentru că seamănă cu unul dintre logo-urile orașului Taipei.

În concursul organizat de Primăria Capitalei s-au înscris 230 de persoane, 204 înscrieri fiind validate și punctate de juriu în funcție de cinci criterii: relevanța pentru tema concursului, design atractiv, originalitate (îmbinarea elementelor care îmbină tradiția istorica a Bucurestiului cu tendințele actuale), funcționalitate (vizibilitate si lizibilitate, să fie ușor recognoscibil, să poată fi imprimat și pe suprafețe mici fără să se piardă detalii esențiale) și adaptabilitate (să permită declinarea ulterioara a unor branduri sectoriale).

Juriul a fost format din primarul Capitalei, Gabriela Firea, profesor Mircia Dumitrescu, membru corespondent al Academiei Romane, secția de Arte, Arhitectură și Audiovizual, Adrian Majuru, directorul Muzeului Municipiului Bucuresti, Anca Boeriu, lector la departamentul Grafică al UNARTE, dr. Vladimir Nicula, lector la Universitatea de Arhitectură și Urbanism Ion Mincu, Ioana Ciocan, vicepreședinte Uniunea Artiștilor Plastici, Dochița Zenoveiov, brand innovator, "INOVEO”, Bogdan Naumovici, managing partner "23 Communication Ideas”, Corina Vințan, managing partner "Links Associates” și Mirel Palada, sociolog.

Concursul s-a derulat în perioada 20 martie - 20 aprilie 2017, după ce consilierii au aprobat, în ședința CGMB din 28 februarie, proiectul de hotărâre în acest sens.

viewscnt
Afla mai multe despre
primaria capitalei
logo bucuresti