Aproape jumătate din reclamațiile primite în 2020 de Centrul European al Consumatorilor din România au vizat transporturile

Aproape jumătate din reclamațiile primite în 2020 de Centrul European al Consumatorilor din România au vizat transporturile
scris 9 ian 2021

Un procentaj de 47% din totalul reclamațiilor primite anul trecut de Centrul European al Consumatorilor din România (ECC-România) a vizat domeniul transporturilor (aerian, rutier, feroviar, naval și închirieri auto), informează Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC).

Alte 11% dintre sesizări s-au referit la îmbrăcăminte și încălțăminte, procent similar cu plângerile depuse referitore la restaurante și hoteluri; 9% din sesizări au fost pentru activități de recreere și cultură, iar 7% pentru diverse produse și servicii (servicii financiare, obiecte de uz personal - ceasuri, bijuterii, produse pentru îngrijire, alte servicii), conform comunicatului ANPC.

Urmărește-ne și pe Google News

Cele mai multe reclamații au vizat anulări provocate de pandemie, atât în domeniul transporturilor, cât și în cel al serviciilor turistice achiziționate individual sau ca pachete de servicii de călătorie, arată Agerpres.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
Twitter a suspendat definitiv contul lui Donald Trump CITEȘTE ȘI Twitter a suspendat definitiv contul lui Donald Trump

Centrul European al Consumatorilor din România a recuperat peste 300.000 de euro în 2020 pentru consumatorii români și străini, în creștere cu 15% față de anul anterior, se precizează în comunicat.

În 2020, ECC România a instrumentat peste 5.200 de solicitări de la consumatori români și peste 270 de solicitări de la consumatori din alte state UE, plus Norvegia, Islanda și Marea Britanie, transmise prin intermediul Centrelor Europene ale Consumatorilor din statele de reședință ale consumatorilor, numărul total de solicitări prelucrate reprezentând o creștere cu 37% față de anul anterior.

Cele mai multe reclamații primite de la consumatorii rezidenți în România au fost împotriva unor comercianți din Ungaria, Marea Britanie, Germania, Franța, Spania, Irlanda și Italia, iar cele mai multe reclamații ale unor consumatori din alte state membre împotriva comercianților din România au provenit din Bulgaria, Italia, Franța, Ungaria, Irlanda și Belgia.

Centrul European al Consumatorilor din Romania funcționează la nivel de direcție în cadrul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, fiind un proiect cofinanțat de Comisia Europeană și de Guvernul României.

viewscnt
Afla mai multe despre
reclamatii
ecc-românia
anpc