Rusia se întoarce 20 de ani în timp, în domeniul emisiilor și siguranței din industria auto, din cauza războiului și a crizei de componente cauzate de acest război. Federația Rusă a decis să permită fabricarea și vânzarea de automobile cu emisii Euro 0, dar și fără ABS și ESP.
Guvernul Rusiei a decis să suspende prevederile legislative care impun restricții de poluare autovehiculelor noi, din cauza crizei profunde în care se află industria auto locală. De aceste prevederi va beneficia și compania Avtovaz, deținută de Renault Group, care produce automobile Lada. Informația a fost publicată de presa din Rusia, care citează surse guvernamentale.
Conform deciziei ce urmează să fie legiferată, blocajul economic în care a intrat industria auto, ca urmare a sancțiunilor impuse de comunitatea internațională, și efectele indirecte ale războiului din Ucraina au făcut imposibilă producerea de automobile cu echipamente sofisticate, electronice, inclusiv cele care controlează nivelul de emisii ale motorului. Prevederile vor avea caracter temporar, între 1 aprilie și 31 decembrie 2022 și se vor aplica doar companiilor cu peste 5.000 de angajați.
Renault, la fel ca alte companii auto occidentale, și-a oprit activitățile în Rusia, dar numai la uzina care producea autovehicule Renault. Uzinele Lada, care aparțin AvtoVAZ, funcționează în condiții dificile, dar activitatea nu a fost oprită complet. Renault nu este unic acționar al AvtoVAZ, un pachet important de acțiuni fiind deținut de compania de stat Rostec.
Proiectul guvernului Rusiei vizează nu doar sistemele care limitează poluarea, ci și pe cele care cresc nivelul de siguranță, ABS și ESP, acestea urmând să fie declarate opționale, în perioada specificată.
Rusia a adoptat încă din 2016 legislația care limitează emisiile la un nivel echivalent cu Euro 5, în timp ce normele de poluare Euro 0 au fost interzise din 2002.