Maria Drăgulin, directorul hotelului Hilton Garden Inn Bucharest Old Town, care va fi deschis, până la sfârșitul anului, în Centrul Vechi din București, povestește, în primul său interviu în presă în această funcție, că, în plină campanie de recrutare, îi este mai greu să găsească oameni la recepție și cameriste decât directori de departament.
Noul Hilton va avea circa 80 de angajați, iar Maria Drăgulin a completat deja două treimi din schema de personal. Cu o experiență de 22 de ani pe piața hotelieră locală, în unități precum Crowne Plaza, InterContinental sau Novotel, ea a știut exact de ce oameni are nevoie și unde îi poate găsi. A lucrat în ultimii ani la hotelul Angelo de la Otopeni, pe care l-a și condus. Directorul noului Hilton a recrutat șefii de departamente, iar fiecare dintre ei are libertatea să-și selecteze subalternii.
Kasparov vine în premieră în România. Detalii AICI
Două departamente însă suferă, povestește directorul, și tot staff-ul se zbate să găsească oameni: departamentul recepție și departamentul cameriste.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Este foarte mult volum de muncă, ai responsabilitate, trebuie să fii amabil și drăguț indiferent ce probleme personale ai, iar nivelul salarial nu este unul satisfăcător. Pe recepție îți lucrează oameni care încă locuiesc cu părinții, încă sunt studenți și nu au niște aștepări salariale atât de mari precum un om care are familie, iar pe partea cealaltă, la nivel de cameriste, este un nivel foarte mare de muncă", explică directorul într-o discuție cu Profit.ro.
Își amintește că, pe vremea când lucra în recepția hotelului Crowne Plaza, a vrut să vadă cum este și munca de cameristă și a ajutat o colegă de la acest departament. "După 17 camere nu-mi mai puteam ține mâinile apropiate. Volumul de muncă e foarte mare și se cer foarte multe de la o cameristă, care trebuie să fie atentă la detalii. Pentru cel mult 1.800 de lei net pe lună, în cel mai fericit caz, o cameristă trebuie să muncească fizic foarte mult. Este extrem de greu ca, după atâta volum de muncă, să te duci acasă și s-o iei de la capăt cu nevoile gospodăriei", spune șefa Hilton, adaugând că pe piața hotelieră autohtonă este mai greu să găsești cameriste decât manageri.
În domeniul hotelier, explică, sunt două mari direcții de cheltuieli: salariile și utilitățile. Pe de o parte, pentru a atenua problema forței de muncă din turism, opinia sa este că poate statul ar trebui să ușureze din povara fiscală a hotelierilor, care să-și permită, astfel, să mărească salariile și un job de cameristă sau recepționer să devină mai atractiv. În paralel, există și tendința ca angajații din privat să plece în sectorul de stat, unde sunt plătiți, de multe ori, mai bine. "La stat lucrează mai puțin și responsabilitățile nu sunt atât de mari", crede ea.
CITEȘTE ȘI FOTO Antreprenorul Ioan Popa, proprietarul producătorului de carne de pui Transavia, a investit 15 milioane de euro într-un resort de golfOdată completată schema de angajați, Maria Drăgulin susține că va da personal, ca director general, o mână de ajutor angajaților din diverse departamente. "Eu nu sunt acel gen de director general care stă doar în birou - o să mă vezi și în bucătărie, și pe etaje, că dau o mână de ajutor, dacă e nevoie, și unei colege cameriste... Voi fi peste tot. Nu voi merge în bucătărie să curăț cartofi, dar mă voi duce să fac o plăcintă în zi de miercuri pentru colegii mei. Așa cum ei gătesc pentru mine, le voi găti și eu o dată pe săptămână", afirmă managerul hotelului.
Construit de investitorii lituanieni care dețin și hotelul Europa Royale, primul Hilton Garden Inn din România are 201 camere, cinci săli de conferințe care însumează 300 de locuri, un restaurant și un bar, dar și sală de fitness, care se va adresa doar clienților hotelului. La parter există un spațiu comercial de 200 de metri pătrați care urmează să fie închriat, iar proprietarii sunt în tratative cu un brand românesc. Una dintre sălile de conferințe, care e la parter, are acoperiș de sticlă.
Noul Hilton va avea și un serviciu gândit pentru segmentul Garden Inn - o cameră unde sunt două mașini de spălat și două uscătoare unde clientul, dacă nu vrea să apeleze la serviciile hotelului, se duce și își spală singur hainele și le usucă.
Maria Drăgulin povestește că a aflat de la colegii care lucrează în diverse hoteluri din centrul orașului că numărul de clienți a crescut foarte mult în acest an: dacă anul trecut un hotel din centrul orașului avea un grad de ocupare de 50%, acum acesta a crescut la 70%. "Eu mi-aș dori 70% turiști corporate și restul leisure. Noi nu suntem un hotel care se va poziționa ieftin, ci unul care va concura cu hotelurile de patru și cinci stele", mai spune directorul.