Inditex, cel mai mare retailer de îmbrăcăminte și proprietar al rețelei de magazine Zara, va comercializa produsele tuturor brandurilor sale pe Internet începând din 2020, la nivel global, inclusiv pe piețe unde nu deține magazine, transmite Reuters.
Grupul spaniol, concurat de comercianți online precum Boohoo.com și Missguided, dezvoltă noi tehnologii, în colaborare cu companii IT, și testează noi modalități de gestionare a stocurilor, scrie News.ro
Directorul general Pablo Isla a declarat la Milano că un sistem prin care comenzile clienților online sunt onorate prin intermediul stocurilor magazinelor va fi extins în toate cele 96 de state unde grupul deține magazine fizice.
Brandurile Inditex includ Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho și Uterque, iar grupul deține o rețea de aproape 7.500 de magazine fizice. Grupul desfășoară operațiuni online pe 49 de piețe.
CITEȘTE ȘI Tranzacție de 1 milion de euro: Grupul de francize Peeraj, unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața locală de modă, a preluat controlul asupra lanțului de restaurante Calif-Condimental”Dorim să facem accesibile colecțiile noastre de modă pentru toți clienții noștri, oriunde s-ar afla în lume. Chiar și pe piețele unde nu avem magazine fizice”, a afirmat Isla într-un comunicat.
Vânzările online ale Inditex au crescut cu 41% în 2017 și au ajuns la o pondere de 10% din vânzările nete ale grupului, dar sunt încă în urma celor ale unor companii concurente. Grupul H&M, de exemplu, realizează online aproximativ 12% din vânzările sale totale.
Acțiunile Inditex au scăzut săptămâna trecută cu peste 5% la bursa din Madrid, după ce banca Morgan Stanley a redus ratingul titlurilor din cauza expunerii la fluctuațiile valutare și la schimbărilor care au loc în privința canalelor de vânzări.