Spania va interzice publicitatea adresată copiilor la alimente și băuturi nesănătoase cum ar fi ciocolata, biscuiții și înghețata ca măsură de luptă împotriva obezității în rândul tinerilor, a anunțat Ministerul pentru Protecția Consumatorilor, potrivit Reuters.
''Copiii noștri sunt foarte vulnerabili la publicitate și este obligația noastră să-i protejăm'', a scris pe Twitter ministrul Alberto Garzon, scrie Agerpres.
Acesta a spus că, potrivit noilor reglementări, vor fi interzise reclamele destinate minorilor la cinci categorii de produse, indiferent de conținutul nutrițional al acestora.
Lista include ciocolată, dulciuri și batoane energizante, precum și prăjituri, biscuiți dulci, sucuri, înghețată și băuturi energizante.
Și alte produse alimentare vor fi vizate de interdicție dacă depășesc anumite limite de grăsimi saturate, zaharuri și conținut de sare.
Nouă din zece reclame la alimente adresate copiilor vorbesc despre produse nesănătoase, potrivit asociației consumatorilor OCU.
CITEȘTE ȘI Cum atragi clienți prin intermediul platformelor de socializareMăsura, care are nevoie și de aprobarea guvernului, va afecta reclamele care vizează copiii cu vârsta sub 16 ani la televiziune și radio, în cinematografe și pe internet, inclusiv pe rețele de socializare și aplicații mobile.
Potrivit Agenției spaniole pentru nutriție și siguranță alimentară, 40,6% dintre copiii spanioli cu vârste între șase și nouă ani sunt supraponderali, iar 17,3% se încadrează în categoria obezi.
Federația Spaniolă din Industria Alimentelor și Băuturilor (FIAB) a spus că este ''surprinsă și ofensată'' de această măsură după ce reprezentanți ai sectorului au lucrat cu ministerul timp de un an pentru a actualiza practicile etice din domeniul publicității.
''Credem că producătorii de alimente și băuturi sunt atacați în mod gratuit și nejustificat'', a spus directorul general al FIAB, Mauricio Garcia de Quevedo, într-un comunicat.