Heineken NV, al doilea producător mondial de bere, a raportat luni câștiguri peste estimări în primul semestru din 2021, dar a avertizat că în a doua parte a anului se va confrunta cu dificultăți, din cauza majorării costurilor și a efectelor pandemiei de coronavirus (COVID-19) pe principalele sale piețe, transmite Reuters.
Compania olandeză, care produce sortimente ca Heineken, Tiger și Sol, a anunțat că profitul operațional înainte de elementele excepționale s-a dublat la 1,63 miliarde de euro (1,93 miliarde de dolari) în primele șase luni din acest an, în timp ce analiștii se așteptau la 1,22 miliarde de euro, scrie Agerpres.
"Am înregistrat rezultate solide în primul semestru din 2021, dar există motive să fim prudenți, rezultatele urmând să rămână sub nivelul de dinaintea pandemiei pe ansamblul acestui an", a afirmat directorul general, Dolf van den Brink.
Unul din factori este pandemia, cel mai semnificativ impact fiind resimțit pe piețele cheie din Africa și Asia. Creșterea prețurilor la materiile prime va afecta Heineken în a doua parte a lui 2021, dar și în 2022, a avertizat producătorul de bere.
Anterior, Heineken estima o îmbunătățire a condițiilor de pe piață în semestrul doi din 2021, în funcție de evoluția campaniei de vaccinare.
Grupul Heineken are un portofoliu de peste 300 de mărci de bere și cidru internaționale, regionale, locale și de specialitate.
În România, compania oferă un portofoliu divers de mărci de bere și cidru, câteva dintre acestea fiind produse în cele patru fabrici locale (din Constanța, Craiova, Târgu Mureș și Miercurea Ciuc). Fabricile din România au peste 1.100 de angajați și se aprovizionează de la furnizori locali cu peste 70% din ingrediente.