Producătorii de ciocolată precum Hershey și Mondelez se vor confrunta cu condiții de tranzacționare mai dure în următorul an

Producătorii de ciocolată precum Hershey și Mondelez se vor confrunta cu condiții de tranzacționare mai dure în următorul an
Profit.ro
Profit.ro
scris 27 aug 2023

Producătorii de ciocolată precum Hershey și Mondelez se vor confrunta cu condiții de tranzacționare mai dure în următorul an, în timp ce încearcă să transfere costurile crescânde pentru cacao către consumatorii care își reduc cheltuielile, transmite Reuters.

Industria s-a bucurat de profituri uimitoare în ultimii doi ani, deoarece cererea de ciocolată a rămas susținută în ciuda creșterii prețurilor, dar datele văzute de Reuters arată că această tendință s-ar putea rupe în condițiile în care prețurile la cacao au atins maximele din 46 de ani, iar prețurile zahărului sunt aproape de cel mai ridicat nivel din ultimul deceniu, scrie News.ro

Urmărește-ne și pe Google News
FOTO Produs retras de la vânzare din magazinele DM CITEȘTE ȘI FOTO Produs retras de la vânzare din magazinele DM

Consumatorii din Europa și Statele Unite au înregistrat deja creșteri de preț cu 13% și, respectiv, 20% în ultimii doi ani și încep să reducă cantitatea de ciocolată pe care o cumpără, arată datele extrase pentru Reuters de cercetătorii de piață Nielsen IQ.

Consumatorii ”cumpără mai mult, sperând să găsească oferte”, a declarat luna trecută CEO-ul Mondelez, Dirk Van de Put.

Producătorul Cadbury Mondelez se așteaptă ca inflația prețurilor pentru cacao și zahăr să continue.

Ca răspuns, compania a spus că se asigură că este acoperită în mod semnificativ și continuă să stimuleze productivitatea.

”Creșterea prețurilor pentru zahăr și cacao este în mod concret semnificativă”, a declarat în iulie Luca Zaramella, directorul financiar al Mondelez. Vorbim, cel mai probabil, despre o (creștere) de peste 30% dacă te uiți la ultimele 12 luni, sau chiar mai mult, în special în cacao”.

Explozii la o stație GPL din Crevedia: 58 de victime, 43 fiind cadre ale MAI - 39 de pompieri, 2 polițiști si 2 jandarmi. 54 de persoane sunt internate în diverse secții ale unităților sanitare, 10 dintre acestea fiind intubate CITEȘTE ȘI Explozii la o stație GPL din Crevedia: 58 de victime, 43 fiind cadre ale MAI - 39 de pompieri, 2 polițiști si 2 jandarmi. 54 de persoane sunt internate în diverse secții ale unităților sanitare, 10 dintre acestea fiind intubate

Dar, după mai bine de doi ani de prețuri mai mari, comercianții cu amănuntul se retrag, au spus analiștii, ceea ce duce la o bătălie care pune în pericol marjele și profitabilitatea producătorilor de ciocolată.

O astfel de bătălie a făcut ca Mondelez să retragă anterior batoanele Cadbury și Milka de pe rafturile lanțului belgian de supermarketuri Colruyt, după ce nu a căzut de acord asupra prețurilor.

Producătorii de ciocolată se bazează pe rezistența tradițională a produsului lor la creșterea prețurilor.

Mondelez și-a mărit previziunile anuale de creștere a veniturilor luna trecută, în timp ce Hershey și-a majorat prognoza de profit.

”Acum, că prețurile sunt 100% asigurate, ne așteptăm la creșterea volumului și a veniturilor, precum și la îmbunătățirea marjei pentru Europa”, a spus Zaramella, după ce Mondelez a rezolvat disputa cu Colruyt.

Cu toate acestea, creșterea volumului vânzărilor de ciocolată ale Mondelez a scăzut substanțial în acest an – de la 14,8% în cele 4 săptămâni până la 25 februarie la 3,2% în cele 4 săptămâni până la 15 iulie de la an la an, chiar dacă și-a menținut creșterile de preț în cifre duble scăzute, conform unei analize Bernstein a datelor Nielsen IQ văzute de Reuters. Datele au arătat că volumul vânzărilor Hershey a scăzut din ce în ce mai mult în timpul perioadei, pe măsură ce compania a crescut prețurile.

”Vedem că consumatorii încep să reacționeze mai mult decât înainte, aș fi foarte precaut cu creșterile de preț”, a spus Dan Sadler, expert în bomboane la IRI, companie de cercetare de piață din SUA.

Barry Callebaut, cel mai mare producător de ciocolată din lume, care aprovizionează majoritatea mărcilor importante, inclusiv Nestle, nu se așteaptă la nicio creștere a volumelor vânzărilor în acest an. A raportat luna trecută că volumele au scăzut cu 2,7% în cele nouă luni încheiate la 31 mai.

Între timp, ciocolata ”private label”, la prețuri mai mici, continuă să câștige cota de piață.

În SUA, volumele vânzărilor de marcă privată au crescut cu aproape 9% în cursul anului încheiat la mijlocul lunii iunie, în ciuda creșterilor aproape de două cifre ale prețurilor, arată datele IRI.

Creșterile de prețuri deja anunțate de Hershey pentru restul anului 2023 sunt de ”o singură cifră”, în timp ce cele pentru anul viitor sunt ”scăzute cu o singură cifră”, a declarat CEO-ul Michele Buck, în iulie.

Hershey, cu sediul în Pennsylvania, speră că, odată cu scăderea ratei de creștere a prețurilor, volumele sale de vânzări își vor inversa tendința descendentă actuală.

viewscnt
Afla mai multe despre
mondelez
ciocolată
hershey