Nike a anunțat o colaborare cu Skims, brandul de lenjerie modelatoare fondat de Kim Kardashian, pentru a lansa o nouă linie de îmbrăcăminte sport. Gigantul american al articolelor sportive încearcă astfel să atragă un număr mai mare de femei și să concureze mai eficient cu branduri precum Lululemon, Alo Yoga și Vuori, relatează CNBC.
Noua colecție, denumită NikeSKIMS, va include articole vestimentare, încălțăminte și accesorii. Prima colecție va fi lansată în această primăvară, iar o extindere globală este planificată pentru 2026. Deocamdată, nu au fost oferite detalii despre designul produselor sau despre articolele incluse în colecția inițială, iar anunțul Nike a fost însoțit doar de un grafic cu logo-ul noii mărci, scrie News.ro

Colaborarea cu Skims, brand creat de Kim Kardashian împreună cu antreprenorul suedez Jens Grede, vine într-un moment în care Nike încearcă să recâștige cota de piață pierdută în fața noilor competitori și să atragă mai multe femei în rândul clienților săi.
Prin asocierea cu Skims, Nike își creează o punte către consumatoarele care aleg în prezent branduri precum Lululemon, Alo Yoga și Vuori, care se concentrează mai mult pe segmentul feminin decât Nike. În trecut, compania a declarat că aproximativ 40% dintre clienții săi sunt femei, însă majoritatea brandurilor de îmbrăcăminte preferă să aibă un public majoritar feminin, deoarece femeile tind să cumpere mai des și să cheltuie mai mult pe articole vestimentare. Această diferență a permis competitorilor să câștige teren pe piața îmbrăcămintei sportive, oferind în același timp o oportunitate de creștere pentru Nike, care în anul fiscal 2024 a generat doar 28% din veniturile sale din vânzarea de îmbrăcăminte.
Pentru a-și consolida poziția în rândul femeilor, Nike a lansat și o campanie publicitară axată pe sportive, în timpul Super Bowl-ului, prima sa reclamă la acest eveniment după mai multe decenii.

Campania, intitulată ”So Win”, prezintă sportive precum gimnasta Jordan Chiles și vedetele WNBA Caitlin Clark și Sabrina Ionescu. Spotul subliniază provocările cu care s-au confruntat femeile în sport și le îndeamnă să câștige, în ciuda restricțiilor și prejudecăților.
Noua strategie a Nike, sub conducerea CEO-ului Elliott Hill, pune un accent clar pe atragerea sportivelor și pe valorificarea entuziasmului din jurul sportului feminin. Pe lângă consolidarea prezenței în segmentul feminin, parteneriatul cu Skims aduce o oportunitate de inovație pentru Nike, care a fost criticată recent pentru lipsa de noutăți și pentru repetarea acelorași modele tradiționale, ce nu mai rezonează la fel de bine cu consumatorii.
Pentru Skims, un brand evaluat la 4 miliarde de dolari, parteneriatul cu Nike și accesul la infrastructura sa de producție și dezvoltare reprezintă o oportunitate majoră de creștere. Deși alte branduri de lenjerie, precum Victoria’s Secret, au încercat fără succes să se extindă în zona îmbrăcămintei sport, Skims ar putea avea mai mult succes cu sprijinul Nike.
Această colaborare este benefică și în contextul unei posibile listări la bursă, pe care Skims o ia în considerare. O astfel de mișcare ar putea convinge mai ușor investitorii, mai ales într-un climat economic incert, marcat de îngrijorări legate de tarife, inflație persistentă și reducerea cheltuielilor discreționare.
Jens Grede a declarat anterior că Skims merită să fie o companie publică, însă, într-un interviu acordat WWD în decembrie, a menționat că încă nu s-a luat o decizie finală privind listarea la bursă.