Nike, Adidas și H&M se află între brandurile criticate pe rețelele de socializare din China, din cauza comentariilor făcute în trecut față de condițiile de muncă din Xinjiang, în cadrul conflictului diplomatic dintre China și Occident, transmite Reuters.
Atacurile din mediul online au avut loc în urma unui apel al guvernului chinez de a opri bandurile străine să mai murdărească reputația Chinei, în timp ce utilizatorii de internet au găsit declarații făcute în trecut referitoare la Xinjiang, scrie News.ro
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Presa de stat chineză a criticat miercuri H&M, în legătură cu un comunicat de anul trecut, în care retailerul suedez de modă a afirmat că este profund îngrijorat în legătură cu acuzațiile referitoare la folosirea muncii forțate în Xinjiang și că nu se aprovizionează cu produse din regiunea respectivă.
Atât Nike cât și Adidas, care s-au dezvoltat rapid în China, au afirmat anterior că nu se aprovizionează cu produse sau materiale din regiunea Xinjiang.
Adidas a refuzat să comenteze, joi, în timp ce Nike nu a răspuns solicitărilor de comentarii.
CITEȘTE ȘI Modalitatea prin care antreprenorii români își pot promova produsele către sute de mii de persoaneLa începutul acestei săptămâni, China a negat acuzațiile de încălcare a drepturilor omului de către oficialii săi din regiunea vestică Xinjiang, unde se află uigurii musulmani, după ce Uniunea Europeană, Statele Unite, Marea Britanie și Canada au impus sancțiuni unor oficiali.
Beijingul a răspuns cu sancțiuni de retorsiune împotriva unor parlamentari, profesori și instituții europene.
Unii utilizatori de internet au spus că vor înceta să mai cumpere Nike și că vor sprijini mărci locale precum Li Ning și Anta, în timp ce alții au cerut Adidas să părăsească China.
CITEȘTE ȘI Virtual Private Server (VPS) – soluția de la Vodafone care vă permite să configurați mașinile virtuale în funcție de propriile nevoiDisputa creează o dilemă pentru companiile occidentale care trebuie să echilibreze dorința de a-și extinde afacerile în China cu opiniile consumatorilor de pe piețele lor interne.
”Mărcile nu trebuie să-și anuleze responsabilitățile legate de drepturile omului în fața acestei presiuni”, a declarat Chloe Cranston, de la Anti-Slavery International, membră a Coaliției pentru oprirea muncii forțate din regiunea uigură.
Acțiunile Anta Sports Products și Li Ning au crescut, în timp ce acțiunile Adidas, Inditex și H&M au scăzut joi.
Tabloidul de stat Global Times a relatat că grupul Inditex, proprietarul spaniol al brandului Zara, a eliminat o declarație privind Xinjiang de pe site-urile sale în limba engleză și spaniolă.
CITEȘTE ȘI Cargus, soluția de servicii personalizate pentru afacerea ta!O pagină web în care Inditex afirma că este extrem de îngrijorat de informațiile referitoare practicile sociale și de muncă incorecte din diferite lanțuri de aprovizionare în rândul uigurilor din Xinjiang a era activă pe 24 martie, potrivit Google, dar acum pare să nu fie disponibilă. Inditex nu a răspuns la o cerere de comentarii.
Inditex a afirmat anterior că nu are nicio relație comercială în Xinjiang.
CITEȘTE ȘI Gartner Magic Quadrant 2021: Ericsson, lider în infrastructura de rețea 5GUtilizatorii chinezi de internet au vizat, de asemenea, Better Cotton Initiative (BCI),, un grup care promovează producția durabilă de bumbac, care a declarat în octombrie că suspendă aprobarea bumbacului provenit din Xinjiang, invocând preocupări legate de drepturile omului.
Membrii BCI includ Nike, Adidas, H&M și Fast Retailing din Japonia. De asemenea, site-ul web Better Cotton Initiative a încetat să funcționeze joi. Organizația nu a răspuns la o cerere de comentarii.
CITEȘTE ȘI FOTO România are marea șansă de a-și rezolva în sfârșit problemele de gestionare a deșeurilor”Dacă boicotezi bumbacul din Xinjiang, noi te vom boicota. Fie Adidas renunță la BCI, fie iese din China ”, a scris un utilizator de internet.
H&M a declarat miercuri că respectă consumatorii chinezi și că se angajează să investească și să se dezvolte pe termen lung în China. Dar până joi dimineață, H&M nu mai exista pe unele hărți de localizare a magazinelor din China. Căutările magazinelor H&M de pe Baidu Maps nu au dat rezultate. Magazinul oficial al retailerului de pe, o platforma de comerț electronic Tmall, a grupului Alibaba, era inaccesibil.
La un briefing de presă zilnic al Ministerului de Externe al Chinei, purtătoarea de cuvânt Hua Chunying, întrebată despre H&M, a prezentat o fotografie cu negrii americani culegând bumbac.
”Aceasta a fost în SUA, când sclavii negri au fost obligați să culeagă bumbac pe câmpuri”, a spus ea.
Hua a ridicat apoi o a doua fotografie cu câmpurile de bumbac din Xinjiang.
”Mai mult de 40% din bumbacul din Xinjiang este recoltat de utilaje, deci presupusa muncă forțată este inexistentă”, a spus ea.