Kering, deținătorul mărcii Gucci, inenționează să separe de grup producătorul de articole sportive Puma, prin distribuirea de titluri acționarilor, pentru a se concentra pe brandurile de lux, transmite Reuters.
Grupul francez Kering a anunțat joi că vrea să distribuie acționarilor 70% din titlurile Puma, urmând să păstreze o participație de doar 16%, scrie News.ro.
Acțiunile Puma au scăzut cu 4,4% la închiderea tranzacțiilor de joi, unii investitori fiind îngrijorați că Puma va pierde un susținător puternic. Titlurile Kering au coborât cu aproape 1%.
Anunțul vine după redresarea recentă a Puma, care ani de zile a avut probleme după preluarea sa de către Kering în 2007, într-o tranzacție de 5,3 miliarde de euro.
CITEȘTE ȘI Tranzacție surpriză: Frații Comăniciu, foști proprietari ai Delaco, lasă lactatele și intră în imobiliare - au cumpărat un mare centru comercial, prima investiție în România a grupului britanic MillerGrupul francez dorea de mult timp să se concentreze doar pe afacerile cu produse de lux, unde concurează cu grupuri mai mari, cum este conglomeratul francez LVMH.
Kering este deținut în proporție de puțin peste 40% de familia franceză Pinault, care ar primi circa 29% din acțiunile Puma, în timp ce aproximativ 55% din titlurile producătorului de articole sportive ar urma să fie tranzacționate liber la bursă.
Sub conducerea directorului general Bjorn Gulden, numit în 2013, Puma s-a reorientat către afacerile de bază cu articole sportive și a înlocuit Nike în poziția de sponsor al clubului englez Arsenal.
Pe locul al treilea pe piața articolelor sportive, la distanță de Nike și Adidas, Puma s-a concentrat pe cele mai populare sporturi, cum sunt fotbalul, alergările și motociclismul. De asemenea, a angajat-o pe cântăreața Rihanna ca director de creație, în 2014, pentru a stimula vânzările de echipamente sportive destinate femeilor.