Filiala din România a retailerului cu discount de îmbrăcăminte TXM - Textilmarket din Polonia, intrat la sfârșitul anului 2015 în România și care a început atunci să deschidă în ritm alert magazine, prezentându-se drept concurent direct al unui alt retailer polonez, Pepco, a intrat în insolvență, demers anunțat luna trecută de Profit.ro ca fiind pregătit. Decizia de intrare în insolvență a fost semnată acum de judecători, filiala argumentându-și cererea prin faptul că în patrimoniu există un dezechilibru financiar bazat pe lipsa de lichidități și este în situația de a nu putea plăti datoriile exigibile către creditori.
Compania arată că, în urma ultimul bilanț, datoriile au ajuns la 20,7 milioane lei și că înregistrează datorii mai vechi de 60 zile către banca ING în cuantum de 4,5 milioane lei, datorii la bugetul de stat în cuantum de 924.795 lei, iar față de alți creditori înregistrează datorii în cuantum de 15,2 milioane lei.
Mai arată de asemenea că înregistrează pierderi, în luna iunie 2019, de exemplu, având un minus de 7,9 milioane lei.
Anul trecut, filiala din România a avut afaceri de 73,1 milioane lei, cele mai mari de la apariția pe piața locală, dar a intrat pe pierdere cu un minus de aproape 5 milioane lei, după un profit de 1,1 milioane lei în anul precedent.
Filiala are peste 210 angajați. Acum, însă, și-a cerut insolvența, iar compania-mamă, aflată deja în restructurare, vorbește de încetarea operațiunilor, cu argumentul că activitatea trebuie să fie sistată deoarece a provocat fluxuri inutile de numerar și a adus pierderi.
Contactați de Profit.ro, reprezentanții din România ai companiei nu au răspuns până la acest moment.
Grupul TXM este proprietarul rețelei de magazine textile TXM, al doilea cel mai mare lanț de magazine de îmbrăcăminte cu discount pe piața poloneză, cu peste 330 de unități în Polonia, Slovacia, Cehia.
Intrat în România în 2015, grupul și-a stabilit sediul la Timișoara și a deschis magazine în orașe ca Petroșani, Alba Iulia, Sighetu Marmației, Timișoara, Târgu-Mureș, Târgu Jiu, Iași. La acest moment, retailerul se prezintă pe site ca având aproape 40 de magazine, dar pe pagini de socializare sunt anunțate de către diferiți clienți închideri de magazine.
“Deschiderea fiecărui magazin de pe piața românească ne demonstează că extinderea în România a fost o decizie excelentă. Există un interes foarte mare din partea clienților pentru produsele noastre. Magazinele din România au o cifră de afaceri medie mult mai mare decât în Polonia, calculate la suprafața de vânzare, pe care o considerăm foarte bună”, declara atunci vicepreședintele TXM, Robert Kwiecień.
CITEȘTE ȘI CONFIRMARE: FOTO O companie chineză, printre cei mai importanți furnizori de scaune de birou din China, pune la bătaie aproape 10 milioane de dolari pentru a deschide o fabrică de mobilă în RomâniaDe partea cealaltă, retailerul polonez de tip discount Pepco, aflat pe piața locală de 5 ani, a deschis la finele anului trecut încă un magazin și a ajuns la o rețea de aproape 200 de unități.