Ediția din acest an a Black Friday a arătat care sunt schimbările majore din comerțul online, în condițiile în care încrederea în plățile online a ajuns la cel mai înalt nivel, cei mai mulți clienți au ales dispozitivele mobile, plățile cu cardul au înregistrat un salt istoric, iar cumpărătorii s-au orientat către produse din game superioare, a anunțat retailerul online eMag.
Black Friday 2017 a adus 8,3 milioane de vizite pe site-ul eMag și 1,1 milioane de produse comandate în valoare de 360 milioane lei, cu 10 milioane lei peste estimarea inițială și cu o creștere de 20% raportată la ediția anterioară.
Comerțul online este pe un trend ascendent în România, iar românii au preferat să comande online pentru că au acces la o gamă mare de produse, este mai simplu, salvează timp și bani.
CITEȘTE ȘI De ce falimentează restaurantele din România: „Cei mai ascultați consultanți din HoReCa sunt soțiile patronilor și cele mai multe meniuri sunt făcute după preferințele culinare ale copilului patronului”„Principalele fenomene pe care le-am înregistrat în Black Friday 2017 sunt: dominația mobilului, saltul istoric al plăților cu cardul și orientarea clienților către produse din game superioare. Shopping mall-ul din buzunarele oamenilor, smartphone-ul, a devenit cea mai simplă și eficientă modalitate de a achiziționa produse online, cu o pondere de peste 2 treimi din totalul vizitelor de Black Friday. Este un trend pe care noi l-am anticipat în urmă cu 6-7 ani și estimăm că va crește în continuare”, a declarat directorul general eMag, Tudor Manea, în cadrul comunicatului.
Încrederea în plata cu cardul a atins un vârf istoric, plățile cu cardul depășind pragul important de 30% în Black Friday, ceea ce demonstrează și un comportament mai informat al clienților. Astfel, 30,7% dintre comenzile plasate pe site-ul eMag au fost plătite online cu un card bancar, în timp ce, în ediția din 2016, procentul plăților cu cardul a fost de 26%. A treia tendință importantă este creșterea valorii medii comandate de clienți și orientarea clienților către produse din game superioare.
”Clienții au comandat produse din game superioare, cu mai multe funcții și cu specificații mai bune. Această tendință este suținută de creșterea veniturilor din ultimul an și de deschiderea de a investi în calitatea vieții”, a mai spus Tudor Manea.
Retailerul spune că cele mai mari creșteri ale valorii medii la produsele comandate au fost înregistrate în categorii precum: telefoane mobile, gaming și PC-uri, mobilă, televizoare, produse audio și video, electrocasnice mici, fashion și cosmetice. Principalele categorii cu cerere în creștere, raportat la anul trecut, sunt fashion, îngrijire personală, anvelope și televizoare.
Ediția de anul acesta a Black Friday a adus rezultate duble pentru partenerii din platforma eMAG Marketplace. Astfel, un număr dublu de selleri a listat oferte în Black Friday 2017 și au vândut 258.000 de produse în valoare de peste 65 milioane lei.