Companiile de carne cultivată din celule ar putea primi noi investiții după ce autoritățile de reglementare din SUA au autorizat luna trecută vânzarea produsului, dar sectorul trebuie să se extindă și să scadă costurile pentru a concura serios carnea convențională, au declarat investitori și companii alimentare importante, scrie Reuters.
Mai multe startup-uri au dezvoltat tehnologia de creștere a cărnii din celule animale recoltate, sperând să curteze consumatorii de carne care caută o opțiune mai ecologică și veganii sau vegetarienii care evită carnea din motive morale, arată G4Media.ro.
La 21 iunie, Departamentul american al Agriculturii (USDA) a aprobat atât Upside Foods, cât și Good Meat să își vândă puiul cultivat, după ce a primit autorizația de la Food and Drug Administration (FDA).
Această etapă ar putea atrage investitori care până acum erau reticenți, a declarat Matthew Walker, director general pentru alimentație și agricultură la S2G Ventures, care a investit în companiile de carne cultivată Believer Meats și OMeat.
Dar companiile trebuie acum să reducă costurile, a declarat Leticia Goncalves, președinte al alimentelor globale la Archer-Daniels-Midland, un investitor în Good și Believer.
„Succesul tehnologic și aprobarea de reglementare au fost primul obstacol”, a spus ea. „Al doilea este ajungerea la un cost corect”.
Dificultatea de a concura cu carnea convențională la preț a afectat sectorul cărnii pe bază de plante, care nu a reușit să îndeplinească așteptările privind cota de piață.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Planul fostului alpinist Blenche după ce a cumpărat retailerul HimalayaPentru a fi competitivă din punct de vedere al prețului, carnea cultivată trebuie să ajungă la un cost de producție de 2,92 dolari pe kilogram, a spus Goncalves.
Upside, Believer și Good au refuzat să publice un cost de producție pe kilogram pentru produsele lor.
Purtătorul de cuvânt al Good, Andrew Noyes, a declarat că firma își vinde carnea unui restaurant din Washington, D.C., la „aproximativ același preț ca și puiul convențional premium”.
Directorul general al Believer, Gustavo Burger, a declarat că firma speră să ajungă la paritate de preț cu puiul organic până la sfârșitul anului 2024. Believer a început prima etapă a procesului de aprobare FDA, a spus el.
Sectorul are nevoie de o finanțare substanțială pentru a lua o ataca industria cărnii din SUA, care se ridică la 227,9 miliarde de dolari, au declarat experții. Banii sunt necesari pentru instalațiile de producție, bioreactoare masive în care carnea este cultivată și amestecul de nutrienți hrănit cu celule de carne.
Directorul general al Kellogg, Steve Cahillane, a declarat pentru Reuters, în cadrul Forumului Global Food al Wall Street Journal din Chicago, că nu exclude o posibilă investiție în carnea cultivată, dar a precizat că sectorul se confruntă cu incertitudini.
„Poate fi extins într-un mod cu adevărat semnificativ? Acest lucru trebuie să fie rezolvat”, a spus el.
Unele restaurante au deja asemenea produse în meniu. La China Chilcano, puiul cultivat de Good’s va fi servit începând cu 31 iulie. Restaurantul va oferi opt porții de carne pe săptămână, ca parte a unui meniu de degustare de 70 de dolari, iar clienții își vor rezerva farfuria în avans, a declarat directorul general Alan Grublauskas la o cină cu presa.
CITEȘTE ȘI Întârzieri pe șantierul Variantei Ocolitoare Craiova Sud. Antreprenorul italian, amenințat cu "măsuri contractuale dure"La cină, puiul a fost servit pe o frigăruie și aromat cu sos chimichurri. Gustul său era inconfundabil: ca de pui. Textura, însă, era puțin prea moale; compania lucrează la o versiune actualizată pentru a remedia acest aspect, a spus Noyes.
Bucătarii de la China Chilcano au spus că produsul se comportă foarte asemănător cu puiul convențional și a oferit unele îmbunătățiri, cum ar fi absorbția rapidă a marinărilor.
În San Francisco, puiul de la Upside va fi servit lunar și pe bază de rezervare începând cu 4 august, ca parte a unui meniu de degustare de 150 de dolari la Bar Crenn, a declarat un purtător de cuvânt.