Bloomberg: Atacurile de la Paris ar putea accentua dificultățile cu care se confruntă industria bunurilor de lux

Bloomberg: Atacurile de la Paris ar putea accentua dificultățile cu care se confruntă industria bunurilor de lux
scris 16 nov 2015

În condițiile în care cererea din China și SUA pentru haine și accesorii de lux a scăzut puternic în acest an, până la cel mai redus nivel din 2009, jucători de renume, în frunte cu Louis Vuitton, Gucci și Hermes și-au îndreptat atenția spre turiștii care își fac cumpărăturile în regim tax-free în marile orașe din Europa pentru susținerea afacerilor. Atacurile teroriste comise vineri la Paris ar putea accentua dificultățile cu care se confruntă industria bunurilor de lux, scrie Bloomberg.

Atacurile de la Paris reprezintă un “motiv de îngrijorare pentru toate industriile. Întrebarea principală este cât de mare va fi impactul acestor evenimente asupra fluxurilor de turiști, în condițiile în care consumul din Europa depinde de evoluția turismului", a spus Fabrizio Ferraro, profesor de management strategic la Școala de afaceri IESE din Barcelona.

Urmărește-ne și pe Google News

Acțiunile Hermes International, dar și cele ale Kering Group (proprietarul mărcilor Gucci și Yves Saint Laurent) și Louis Vuitton Moet Hennessy (LVMH) au scăzut luni, din cauza îngrijorărilor referitoare la reducerea numărului de turiști în capitala Franței după atacurile de vineri, comise cu puțin timp înainte de lansarea sezonului de cumpărături pentru Crăciun.

Magazinele Kering din Paris s-au redeschis luni, după ce au fost închise pe perioada weekendului, în urma atentatelor care s-au soldat cu moartea a 132 de persoane și rănirea altor 352.

Potrivit analistului John Guy de la banca germană de investiții MainFirst Bank, valoarea acțiunilor producătorilor de bunuri de lux s-ar putea reduce cu 5% până la 10% în perioada următoare, pe fondul cererii scăzute.

În jurul orei 13:30, titlurile Hermes se tranzacționau pe bursa de la Paris la 327,50 euro/unitate, în scădere cu 1,6% față de referință. Acțiunile LVMH erau în coborâre cu 1,5%, la 160 euro/unitate, în timp ce titlurile Kering au pierdut 1% din valoare, la 163,60 euro/unitate.

Și acțiunile operatorilor de turism europeni și ale companiilor aeriene s-au devalorizat luni. Titlurile Air France-KLM au scăzut cu 6,9%, cele ale AccorHotels, proprietarul hotelurilor Ibis, cu 5,3%, în timp ce acțiunile Ryanair și Lufthansa s-au depreciat cu 2,2%, respectiv 2%, relatează MarketWatch.

Parisul este al doilea cel mai important oraș din lume pentru industria bunurilor de lux după New York, iar Franța reprezintă a doua cea mai populară destinație pentru cumpărăturile în regim tax-free (prin care cumpărătorii pot recupera contravaloarea TVA), acoperind circa 20% din piața globală. 

“Numărul turiștilor care călătoresc în Europa Occidentală va scădea vizibil în următoarele săptămâni, chiar înaintea sezonului de cumpărături pentru Crăciun“, a spus Loic Morvan, analist al băncii de investiții Bryan Garnier.

Franța generează 10% din vânzările anuale ale LVMH și aproximativ 15% din vânzările Hermes.

Industria bunurilor de lux se confruntă deja cu un an foarte slab, în contextul turbulențelor din piețele financiare și al cererii scăzute în China. Vânzările de produse de lux sunt estimate să crească cu aproximativ 1% în 2015, la 253 miliarde de euro, cel mai redus nivel din 2009, în primul an de la declanșarea crizei financiare și economice, potrivit companiei de consultanță Bain & Co. Progonzele pentru 2015 nu iau în calcul efectele cursului de schimb.

viewscnt
Afla mai multe despre
bunuri de lux
louis vuitton
gucci
hermes
turisti
atentate
paris