Companiile alimentare folosesc culori strălucitoare și personaje din desene animate într-un efort "lipsit de etică" de a manipula copiii pentru a-i face să dorească dulciurile și chipsurile pe care le produc, potrivit unui raport, scrie The Guardian.
Bite Back, un grup de campanie care face parte din imperiul bucătarului Jamie Oliver, a cerut experților în nutriție să analizeze 262 de produse alimentare dulci vândute în Marea Britanie cu ambalaje care ar putea atrage copiii, fabricate de cele mai mari 10 companii alimentare, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Oliver i-a acuzat pe producătorii de alimente că folosesc în mod deliberat ambalaje concepute pentru a "capta mințile tinere" pentru a vinde mai multă mâncare nesănătoasă.
Cercetarea, realizată de Action on Salt, un grup de experți în alimentație cu sediul la Universitatea Queen Mary din Londra, a constatat că: 78% dintre produse au fost considerate nesănătoase din cauza conținutului de grăsimi, sare sau zahăr, 67% dintre cele care prezentau un personaj erau nesănătoase, 80% dintre produse foloseau culori vii, precum și modele și litere amuzante pentru a atrage atenția copiilor.
Bite Back a spus: "Unele întreprinderi se folosesc de ambalaje atrăgătoare pentru copii pentru a le oferi acestora produse nesănătoase. Printre acestea se numără Kinder Surprise, M&Ms, Randoms și Monster Munch Giants - toate se ascund în spatele unor ambalaje colorate, atrăgătoare pentru copii, în timp ce își îndoapă produsele cu zahăr și grăsimi".
Oliver a declarat: "Fie că este vorba de personaje amuzante, imagini luminoase sau forme noi și interesante, aceste companii schimbătoare le aleg pentru că știu că vor capta mințile tinerilor. Acest truc ... este încă un alt mod prin care companiile bombardează copiii cu mâncare nesănătoasă de tip junk food".
Bite Back își prezintă joi dovezile în cadrul unei anchete a Camerei Lorzilor privind alimentele ultraprocesate, dieta și obezitatea.
Sondajul a constatat că toate cele 58 de produse atractive pentru copii fabricate de Mondelēz International - care deține mărcile Cadbury, Oreo, Milka și Dairylea - erau nesănătoase. De asemenea, toate cele 22 produse de Ferrero conțineau cantități mari de grăsimi, sare sau zahăr, a constatat Bite Back.
Mars, PepsiCo și Kellogg's vând zeci de produse cu produse atrăgătoare pentru copii care sunt nesănătoase, a constatat raportul. Cu toate acestea, niciunul dintre produsele care atrag copiii nu a fost Danone.
În februarie, Wes Streeting, laburist, și-a exprimat îngrijorarea că "în calitate de cetățeni, suntem foarte manipulați de marketingul alimentelor care ne este aruncat în față". Există "argumente serioase" pentru impunerea de noi restricții asupra ambalajelor alimentare, a adăugat el.
Promițând că un guvern laburist va introduce o linie de demarcație la ora 21.00 pentru publicitatea acestor produse, Streeting a îndemnat, de asemenea, producătorii de alimente să contribuie la combaterea obezității, în caz contrar riscând să fie forțați de un "cilindru compresor" să facă acest lucru.
Departamentul de Sănătate și Asistență Socială a declarat că guvernul are "un istoric dovedit în ceea ce privește luarea de măsuri privind obezitatea infantilă".