Alte 22 de firme au fost amendate de Comandamentul Special Black Friday al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) pentru abateri legate de prețurile produselor aflate în promoție sau de etichetarea acestora. Valoarea totală a amenzilor este de 359.000 de lei.
Potrivit ANPC, alte 28 de site-uri și magazine cu vânzare directă, care au anunțat reduceri speciale au fost verificate de Comandamentul Special Black Friday pentru a se asigura că respectă prevederile legale în ceea ce privește reducerile și promoțiile, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Astfel, au fost constatate abateri și s-au dat sancțiuni la 22 de operatori economici: Tensa Art Design SRL Ilfov (www.lensa.ro), F64 Studio SRL București (www.f64.ro), SMS România SRL București, Montecristo SRL Ilfov, Vabro Retail SA Maramureș, Artima SA Cluj, Meli Melo Fashion SRL Cluj, Sboujee Gold SRL Cluj, Laceworld Design SRL Cluj, Kvantum Sport SRL Cluj, Sport Vision Trading SRL Cluj, Birth Stone SRL Cluj, Inditex Romania SRL Cluj, B&B Collection SRL Cluj, H&M Henes&Mauritz SRL Cluj, Eroglu România SRL Cluj, Grand Bazar & Stock House Concept SRL Oradea, Smyk All for Kjds SRL Oradea, Kik Textillen und Non Food SRL Oradea, LPP România Fashion SRL Bistrița, Studio Moderna SRL Bistrița, Modaverse SRL Constanța (www.modaverse.ro).
Comisarii ANPC au constatat că la comercializare se aflau produse la reducere, fără ca aceasta să fie aplicată din prețul de referință, nu există informații care să indice în mod clar și neechivoc data la care încetează oferta și faptul că aceasta se referă a stocul disponibil, informări confuze pe site referitoare la reduceri la colecția nouă și la oferta de black friday (neconcordanțe între cele două secțiuni ale site-ului).
Totodată, prețul de referință afișat pe site nu era cel mai mic preț practicat în ultimele 30 de zile, prin modul incorect de calcul al prețului redus creându-se premisa existenței unui avantaj specific prețului, consumatorii fiind determinați să ia o decizie de tranzacționare pe care nu ar fi luat-o dacă ar fi cunoscut realitatea.
CITEȘTE ȘI Cele mai comune înșelătorii la care sunt expuse companiileAlte abateri constatate se referă la nerespectarea prevederilor legale privind afișarea prețurilor (preț nou și preț vechi barat), produsele având un singur preț afișat, neconcordanțe între prețul afișat la raft și prețul de la casa de marcat, prețuri ilizibile, prețul vechi nu este barat, ci acoperit de eticheta cu cel nou, etichetare dublă.
Comisarii ANPC au aplicat 3 avertismente și 22 de amenzi contravenționale în valoare de 359.000 de lei și, de asemenea, a fost propusă dispunerea măsurii de încetare a practicii comerciale incorecte, pentru fiecare dintre operatorii economici sancționați.