Vânzările gigantului chinez Alibaba din Singles Day (Ziua Celibatarilor), sărbătoare asiatică pe 11 noiembrie și care a devenit cel mai mare eveniment de comerț online la nivel mondial, grație popularizării acesteia pe internet, au depășit în prima jumătate a zilei valoarea record de 9,3 miliarde de dolari atinsă la evenimentul de anul trecut. Primul miliard de dolari a fost înregistrat în doar 8 minute de la startul cumpărăturilor.
Anul trecut, de Singles Day, Alibaba a avut nevoie de 17 minute pentru a atinge pragul de 1 miliard de dolari din vânzări, scrie CNBC.
Până la ora 13:00 (ora Chinei), compania fondată de miliardarul Jack Ma a procesat vânzări de peste 9,3 miliarde de dolari prin aplicația Alipay, mult peste nivelul de 2,4 miliarde de dolari înregistrat în ziua de Cyber Monday, cel mai mare eveniment de shopping din Statele Unite ale Americii.
"În fiecare 11 noiembrie, infrastructura Alibaba este pusă la încercare și capabilitățile tehnologice ale grupului avansează la următorul nivel. Anul trecut, am procesat un număr record de 80.000 de comenzi pe secundă în perioada de vârf. În acest an, estimăm că vom procesa 120.000 de comenzi și 60.000 de plăți pe secundă, a spus directorul general al Alibaba, Daniel Zhang.
Singles Day a început la mijlocul nopții trecute și a generat vânzări de 3,9 miliarde de dolari în prima oră și de 5 miliarde de dolari după primele 90 de minute.
Cele mai multe achiziții din primele 60 de minute au fost efectuate de pe dispozitivele mobile, care au acoperit 74% (2,9 miliarde dolari) din vânzările grupului. Spre comparație, mai puțin de jumătate (45,7%) din achizițiile din timpul evenimentului de anul trecut au fost efectuate de pe dispozitive mobile.
"Anul acesta, Alibaba Group a transformat 11.11 (după cum mai este cunoscută Singles Day – n.r.) într-o experiență fără precedent în domeniul cumpărăturilor de pe dispozitivele mobile. Pe parcursul maratonului de cumpărături, care ține 24 de ore, consumatorii vor beneficia de noi surprize în fiecare oră, special concepute pentru utilizatorii de mobile. Lumea întreagă va experimenta puterea consumului în China", a spus Zhang.
Ziua Celibatarilor este o sărbătoare creată în anii 90 de studenții Universității din Nanjing, estul Chinei. Inițial sărbătorită doar de reprezentanții sexului masculin, evenimentul s-a răspândit rapid cu ajutorul internetului și a devenit o zi de referință pentru tinerii de ambele sexe, precum și o oportunitate de afaceri pentru companii.