Producătorul de țiglă metalică Bilka, deținut de antreprenorul român Horațiu Țepeș, a ajuns în primele 6 luni ale anului la afaceri de 147 milioane de lei, cu 54% mai mult față de aceeași perioadă a anului trecut.
Creșterea se datorează evoluției pieței construcțiilor, dar și investițiilor făcute de companie pentru dezvoltarea producției.
”Creșterea de 54% a fost determinată pe de-o parte, de cererea mai mare pentru acoperișuri, ceea ce este normal, luând în considerare studiile privind evoluția pieței construcțiilor, unde se arată că principalul motor al pieței este reprezentat de construcțiile de locuințe, urmate de construcțiile de imobile de birouri și spații comerciale. Mai mult, numărul autorizațiilor de construire pentru clădiri rezidențiale este în continuă creștere, iar lucrările de renovare în scădere. În urma acestor autorizații, se ridică noi construcții pe care va trebui să le acoperim. Pe de altă parte, creșterea Bilka se datorează investițiilor realizate în anii trecuți, pentru creșterea și diversificarea gamei de produse. În cifrele de anul acesta se reflectă și liniile de producție puse în funcțiune anul trecut, fără de care nu am fi putut susține cererile. Estimăm că această creștere se va menține și pentru sfârșitul anului”, a declarat Horațiu Țepeș, proprietar companiei.
În 2016, Bilka a exportat sisteme complete pentru acoperișuri în valoare de 27 milioane de lei. În primul semestru al lui 2017 vânzările la export au crescut cu 33% față de aceeași perioadă a anului trecut.
CITEȘTE ȘI Frații Pavăl, fondatorii Dedeman, renunță la cumpărarea clădirilor de birouri AFI 4 și 5”Conform vânzărilor din prima parte a anului, când am înregistrat un plus de 33% la export, estimăm că vom menține această creștere și pentru sfârșitul anului. Identificăm un potențial mare pe piețele externe și un interes crescut pentru produsele noastre. Asta se datorează și faptului că în prezent deținem cea mai mare fabrică de sisteme pentru acoperiș din Estul Europei. În urma investițiilor realizate, avem mijloacele de producție și logistică necesare pentru a ne impune pe piețele externe”, a mai spus Horațiu Țepeș.
În 2016, Bilka a înregistrat afaceri de 270 milioane lei.
Fabrica Bilka se întinde în prezent pe o suprafață de 45.000 metri pătrați cu destinație hale de producție, depozitare și birouri. Bilka își vinde produsele prin intermediul a peste 500 dealeri, iar rețeaua de distribuție acoperă integral teritoriul României.
Principalii competitori ai companiei pe piața locală sunt Depaco (producătorul Wetterbest), Ruuki și Lindab.